הפרשן צבי יחזקאלי: הקונספציה חוזרת על עצמה ומעכבת הניצחון

הפרשן לענייני ערבים חושב שמי שמדברים על הפסד ישראלי פוגע פוגע בחיילים וברוח הלחימה. "הפסדנו ב-7 באוקטובר, לא נפסיד יותר" • "כל עוד אין זרימה של תושבים מאזורי הלחימה, זאת אמרת שאנחנו לא מתקדמים"
חרדים 10
ט"ז טבת התשפ"ד / 28.12.2023 09:08

צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים, פרסם אמש (רביעי) פוסט לסיכום 82 ימי לחימה – וביקש לבטל קולות הטוענים שישראל הפסידה מראש במלחמה נגד חמאס.

“אני שומע הרבה ויכוחים בתוך ישראל, שאומרים הפסדנו, לא ניצחנו, זה פוגע בחיילים וברוח הלחימה. קודם כל, אם יש שאלה שניצחנו – אז כנראה שלא ניצחנו. הפסדנו ב-7.10, ולא נפסיד יותר, כך שאנחנו חייבים להבין את אותה קונספציה שקרסה והביאה אותנו למצב הזה, ולמה היא חוזרת על עצמה עכשיו”.

הוא הדגיש: “הבעיה היא בקונספציה למעלה. ישראל מתירה לאזרחים עזתים לחזור לצפון, זו טעות, יחזרו מחבלים בלבוש אזרחי, כדי לשים RPG במרפסות ולמלכד. בדרום הרצועה אני מתחיל לשמוע שמתחילים לדבר על פשיטות ועל שינוי טקטיקה, כל עוד אין זרימה של תושבים מאזורי הלחימה, זאת אמרת שאנחנו לא מתקדמים בדרום הרצועה כמו בצפון הרצועה.

“אם רוצים הכרעה, האופי של צפון הרצועה חייב לחזור בדרום הרצועה, ולהוות מעין לחץ לגרום לתושבים להתקרב לגבול המצרי”.

על הזירה הצפונית אמר: “עם חיזבאללה – הקונספציה של מידתיות היא בעייתית. מצד אחד אנחנו לא יכולים לפתוח במלחמה כי ארה”ב אמרה לנו לא לפתוח בה, ובינתיים חיזבאללה פוגע לנו ביישובים ובבתים, הוא אמנם פוגע בבתים ריקים, אבל באופן משמעותי ביישובים, ונגלה שהוא החריב באופן משמעותי בתים ביישובים.

“הפגיעה של ישראל בחיזבאללה? זה לא משנה לו. כמו שלחמאס לא אכפת. מבחינת חמאס, הסיפור הוא אורך רוח. מי שילחץ צבאית מספיק את חמאס, הם ירוצו לעסקה. כרגע הם מקבלים מספיק סחורות, כתוצאה מהלחץ האמריקני, וזו אותה קונספציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות