מחירון עוקץ הדוחות נחשף: כך גרף צעיר מבני ברק במרמה 40 אלף ש”ח

תושב בני ברק ניצל רישיון נהיגה קנדי כדי להסב דוחות של נהגים על שמו - וזאת תמורת תשלום • לפי האישום שהוגש נגדו, הסכומים עמדו על בין 800 ל-3,000 שקל • במשטרה הסבו בחזרה על שם הנהגים את הדוחות ובכך הם שילמו כפליים, לצד תיק פלילי
חרדים 10
א' טבת התשפ"ד / 12.12.2023 22:25

יוסף זילבר, בן 35 מבני-ברק,  גרף לכיסו גרף בצורה יצירתית במיוחד למעלה מ-40 אלף שקל, כשהסב על שמו 158 דוחות תנועה שקיבלו נהגים אחרים – ובכך מחק באמצעות השירות שהעניק כ-990 נקודות לאותם נהגים, שיכולים היו להמשיך להתפרע בכביש ללא כל קנס.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

הפרשה,  עליה דווח אודי עציון באתר וואלה, נחשפה בעקבות פעילות של צוות מיוחד לאיתור הונאות במרכז הארצי לפניות נהגים ופעילות חוקרי היחידה המרכזית באגף התנועה.

בחקירה התברר, כי הבני ברקי ניצל פרצה המתירה לנהוג בארץ עם רשיון נהיגה זר במשך עד חמש שנים, שאחריהן מחויב הנהג להוציא רישיון ישראלי. האיש מחזיק ברשיון נהיגה קנדי, וכך כאשר הוסבו על שמו הדוחות, לא נצברו לו נקודות חובה במשרד הרישוי – שכן לא מתבצעת צבירת נקודות לבעלי רשיון זר.

הנהגים שקיבלו דוחות על שורה של עבירות, פנו אליו והוא צלצל למרכז פניות נהגים ארצי כדי שהדוחות יוסבו על שמו. לנהגים רק נותר לשלם את הדוח, אך הם לא ספגו את הנקודות – ויוסף זילבר קיבל מהם תשלום עבור כך.

כמה זה עלה להם?

הסכומים המפורטים בכתב האישום שהגישה לבית משפט השלום בתל אביב, נעים בין 800 ל-3,000 שקל לכל הסבה.

הפירוט חושף כי התעריף השתנה מפונה לפונה, וכי היו נהגים ששילמו על הסבת דוח 10 נקודות 1,500 שקל בעוד אחרים חויבו ב-3,000 שקל. למעשה העסקים שגשגו כל כך עד יוסף העסיק 5 “קופים” נוספים, שהסבו דוחות על שמם.

זילבר נעצר ונחקר בימ”ר אגף התנועה.

בימים אלה, כאמור,  הוגש נגדו כתב אישום חמור וכל ‘לקוחותיו’ נחקרו באזהרה במשטרה, כחשודים בהגשת תצהיר כוזב וקבלת דבר במרמה והפכו לעדי תביעה נגדו.

אבל לא רק זה: במפנ”א הסבו בחזרה על שמם את הדוחות ובכך שילמו הנהגים כפליים – גם לעבריין המרמה וגם את הקנס המקורי ובנוסף יירשמו על שמם הנקודות.

בנוסף נפתח להם תיק פלילי על קבלת דבר במרמה לכאורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות