בג”ץ: המדינה צריכה לממן ברית מילה גם ל’מתגיירים’ אצל רפורמים

שופטי בג"ץ קבעו כי המדינה צריכה לממן את ברית המילה גם למי שרוצים לעבור "גיור" באמצעות התנועה הרפורמית • העתירה הוגשה כבר ב-2009, אולם רק כעת הנפיקו השופטים פסק דין
חרדים 10
א' טבת התשפ"ד / 12.12.2023 22:40

בג”ץ פסק היום (שלישי) כי על המדינה לממן “גיור” רפורמי וקונסרבטיבי, כולל ברית מילה.

היה לכם ‘חופשי חודשי’ בתוקף כשפרצה המלחמה? זה מה שתקבלו

עד כה מימנה המדינה רק גיור אורתודוקסי, כולל ברית המילה. כעת, תידרש המדינה לממן את הברית גם של אותם שמעדיפים לערוך את הניתוח במסגרת “גיור” שמציעים הארגונים הרפורמים או הקונסטרבטיבים – ולא ברבנות הראשית.

לפי פסק הדין, “מלכתחילה לא מוטלת על המדינה חובה לממן הליך של ברית מילה לצורך השלמתו של הליך הגיור. אולם, כאשר היא בוחרת לממן אותו, הרי שעליה לעשות כן על בסיס של שוויון ומתוך כבוד לחופש הדת של מי שניצב בפני הבחירה בין מסלולי גיור שונים”.

ההרכב, בו ישבו  השופט פוגלמן, השופטת ברק-ארז והשופט גרוסקופף, ציינו בפסק הדין: “כעת, משפסיקתו של בית משפט זה הכירה בכך שגיורים הנעשים במסגרת קהילה יהודית מוכרת הם שווי מעמד לעניינו של חוק השבות – הרי שיש לראות בהם חלק מקבוצת שוויון לצורך מימון ההליך של ברית מילה שהוא חלק בלתי נפרד של הליך הגיור.

העתירה שהגישו הרפורמים והקונסטרבטיבים  הוגשה כבר ב-2009, אולם רק כעת הנפיקו השופטים פסק דין.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי בתגובה להתערבות בג”ץ בהכרת הגיור הרפורמי: “מצער שדווקא בימי מלחמה, ימים בהם כוחות האור של עם ישראל נלחמים בכוחות האופל המבקשים להשמידנו רק בשל היותנו יהודים ששמרו על זהותם אלפי שנים, ובעיצומם של ימי החנוכה בהם גזרה מלכות יוון על המילה, יש מי שמוצא לנכון לפגוע פגיעה נוספת בזהותה היהודית של המדינה ובמסורת היהודית שהיא העוגן עליו נשענת שיבת ישראל לארצו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות