סקר מעריב: כחלון ממריא, בנט מתחזק, לפיד ודרעי מתרסקים

לו היו מתקיימות הבחירות כיום, היתה המפלגה בראשות משה כחלון, שנבחר לאמין מבין אישי הציבור - מסתמנת כהפתעה שלהן • כמה מקבלת יהדות התורה, וכמה שווה השר הפורש גדעון סער • ומי הם המנהיגים שהישראלים היו רוצים לראותם מובילים את המדינה בעתיד?
נחמן גור
כ"ט אלול התשע"ד / 24.09.2014 13:24

על פי סקר ‘מעריב-סופהשבוע’ לסיכום שנת תשע”ד, אילו הבחירות לכנסת ה-20 היו מתקיימות כעת, השר לשעבר משה כחלון היה מסתמן כהפתעה שלהן.

לפי הסקר, מפלגה בראשות כחלון זוכה ל-11 מנדטים, אף שהוא טרם הודיע רשמית על הקמתה. צירוף של גדעון סער, שהודיע בשבוע שעבר על פרישה מהחיים הפוליטיים, משדרג את רשימת כחלון במנדט אחד נוסף בלבד.

כחלון גם מוביל את רשימת האישים האמינים ביותר בעיני הציבור עם 17%, כשהוא מקדים את בנימין נתניהו – שממוקם במקום השני עם 11% בלבד. אחריהם בסדר יורד נמצאים: יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו”ר הבית היהודי נפתלי בנט עם 10%, גדעון סער (8%), משה (בוגי) יעלון (7%), ציפי לבני (6%), אביגדור ליברמן (4%). שר האוצר יאיר לפיד סוגר את הרשימה עם 3% בלבד.

ומי הם המנהיגים שאזרחי ישראל היו רוצים לראותם מובילים את המדינה בעתיד? נתניהו מוביל כאן עם 24%, בנט במקום השני עם 11%, וכחלון שלישי עם 9%. אחריהם הרצוג (7%), לבני (5%), סער וליברמן (4%), לפיד (3%) ויעלון (2% בלבד).

ומה קורה בזירת המנדטים?

מן הסקר עולה כי אם הבחירות היו נערכות כעת: הליכוד היה מתמקם במקום הראשון עם 24 מנדטים (לעומת 18 כיום), הבית היהודי כובש את המקום השני עם 17 מנדטים (לעומת 12 כיום), העבודה מתייצבת במקום השלישי, אבל יורדת מ-15 מנדטים שיש לה כיום ל-13 מנדטים בלבד.

רשימה בראשות כחלון מתברגת במקום הרביעי עם 11 מנדטים, מרצ עם 9, לעומת 6 כיום, יש עתיד מתרסקת מ-19 מנדטים ל-8 מנדטים בלבד, ישראל ביתנו יורדת מ-13 כיום ל-8 מנדטים בלבד, ש”ס מתרסקת מ-11 כיום ל-7 בסקר, יהדות התורה עולה מ-7 מנדטים כיום ל-8 בסקר, התנועה מקבלת 4 מנדטים לעומת 6 כיום, חד”ש ורע”ם-תע”ל עם 4 מנדטים כל אחת, בל”ד 3, ואילו קדימה נמחקת מהפה הפוליטית.

הסקר מצביע על כך שכחלון שואב את עיקר כוחו על חשבון יש עתיד והעבודה, אך פחות מהליכוד. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לחרדים
    10/12/2014 13:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. החרדים תמיד רןאים נכוחה את המצב.