האמריקנים פתחו בחקירה נגד אל על: למה הופלתה נוסעת אמריקנית

אמריקנית ממוצא פלסטיני שביקשה לעלות לטיסת אל על בשדה התעופה בניוארק, עוכבה לבדיקה ביטחונית נוספת, הופרדה מנוסעים אחרים - ולא הורשתה לעלות לטיסה עם המחשב • משרד התחבורה האמריקני: "המשרד חוקר כל טענה לאפליה" • אל-על: "הפעולות נעשו בהתאם לנהלי הביטחון"
חרדים 10
י"ג אלול התשפ"ג / 29.08.2023 22:01

משרד התחבורה של ארצות הברית פתח בחקירה נגד חברת אל-על, בעקבות תלונה על אפליה אסורה נגד נוסעת אמריקנית ממוצא פלסטיני. כך דווח היום (שלישי) נתן גוטמן ב’כאן חדשות’.

לפי הדיווח, המשרד פתח בחקירה בעקבות תלונה שהגישה נור וואזוואז, כשביקשה לעלות על טיסתה לישראל בשדה התעופה ניוארק בחודש יולי.

לפי התלונה, היא נשלחה לבדיקה ביטחונית נוספת, הופרדה מהנוסעים האחרים – ונאסר עליה לעלות לטיסה עם המחשב או מטען לטלפון.

בסופו של דבר וואזוואז לא הורשתה לטוס והועלתה על הטיסה הבאה לישראל.

היא צייצה סרטונים ועדכונים ממה שעבר עליה בשדה התעופה – וכך עלה הנושא לכותרות.

משרד התחבורה האמריקני אישר כי החקירה עדיין מתנהלת. “המשרד מחויב להגנה על זכותם של נוסעים לטוס חופשיים מכל סוג של אפליה פסולה”, אמרו גורמים במשרד התחבורה.

הם הוסיפו: “המשרד חוקר כל טענה לאפליה המתקבלת נגד חברת תעופה, וחוקר כעת את התלונות נגד אל-על”.

מאל-על נמסר ל’כאן חדשות’: “התקבלה פנייה ממשרד התחבורה של ארצות הברית בעקבות תלונה שהגישה הנוסעת. אל-על בודקת את פרטי המקרה מול אגף ביטחון התעופה, ותשיב לפניית משרד התחבורה בצורה מסודרת.

“במהלך בדיקת הכבודה של הנוסעת התקבלו מספר התרעות מאמצעים טכנולוגיים אשר חייבו המשך בירור. הפעולות נעשו בהתאם לנהלי הביטחון והנחיות הגורמים המוסמכים. בתהליך הבידוק הביטחוני פעלנו במהירות להעברת הנוסעת לטיסה חלופית ארצה”.

יצוין, כי מקרה זה לא קשור לדיונים ולהסכמות בין ישראל לארצות הברית על מניעת אפליה של אמריקנים ממוצא פלסטיני בכניסה לישראל, כחלק מתהליך מתן הפטור מוויזות.

עם זאת, פתיחת החקירה בנושא מדגישה את החשיבות שרואים האמריקנים במניעת אפליה של אזרחיהם ממוצא פלסטיני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות