גדעון סער תוקף את בג”ץ: “להגביל הסמכויות”

שר הפנים, שיזם את התיקון לחוק שנפסל על ידי שופטי בג"ץ, תקף את ההחלטה • "הצעתי בשיחה עם ראש הממשלה לעשות את מה שנעשה בממשלת רבין עם בשר לא כשר ולקבוע פסקה בחוק שתמנע מבג"ץ להתערב"
יוני גרין
כ"ח אלול התשע"ד / 22.09.2014 21:00

שרים וחברי כנסת מכל קצות הקשת הפוליטית מתייחסים הערב (שני) להחלטת בג”ץ לפסול את התיקון לחוק למניעת הסתננות, שקבע כי כל אדם שיסתנן לישראל שלא כדין יישלח למעצר של שנה – ללא משפט.

בעוד הח”כים מצד שמאל של המפה הפוליטית מברכים על ההחלטה, בימין מגיבים בזעם רב.

יוזם החוק, שר הפנים גדעון סער, זעם על הפסיקה וכינה אותה “החלטה שגויה”.

סער תקף את בית המשפט וקרא להגביל את סמכויותיו בנושא. לדבריו, המדינה אינה יכולה לקבל מצב בו היא נטולת כלים להתמודדות עם הסתננות בלתי חוקית. “יש לבחון תיקון חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו באופן שיגביל התערבות בג”ץ בחקיקה של הכנסת שנועדה להתמודד עם ההסתננות והמסתננים לישראל.

“כבוד האדם יש גם לאזרחי ישראל ולא רק למסתנן הבלתי חוקי”, אמר השר שיזם את החוק. “אסור להרים ידיים. אם פעמיים במשך שנה חוקים של שתי כנסות שהתקבלו ברוב גדול נפסלו והותירו את המדינה ללא כלים – לא ניתן להסכים לזה”.

“הצעתי בשיחה עם ראש הממשלה לעשות את מה שנעשה בממשלת רבין עם בשר לא כשר ולקבוע פסקה בחוק כבוד האדם וחירותו, שתמנע מבג”ץ להתערב בנושא”, אמר סער בריאיון למהדורה המרכזית בחדשות 2.

סער הזהיר מפני המצב שיצר בית המשפט ואמר: “לפי בג”ץ הם חופשיים לצאת לתל אביב ולכל מקום אחר בישראל. זו תוצאה בלתי סבירה”.

כשנשאל האם שינה את האג’נדה שלו ביחס לבית המשפט העליון, השיב השר שהודיע על פרישה: ” לי כבר אין אג’נדות אני תכף הולך הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות