מחוננים במגזר החרדי: 60 תלמידים סיימו בהצלחה את ‘ביכורים’

בשנה החולפת השתתפו בתכנית 60 תלמידים מחוננים - 41 בנות ו-19 בנים - המגיעים מכ-30 בתי ספר ברחבי הארץ • השר במשרד החינוך חיים ביטון: "גאה בכל אחד ואחת שסיימו בהצלחה את תכנית ביכורים בשנה החולפת, תכנית חשובה העוסקת בשילוב שבין קודש לחול"
תמי גיל
ט"ז אב התשפ"ג / 03.08.2023 12:23

תכנית מרכז “ביכורים” למחוננות ומחוננים מהמגזר החרדי של שנת הלימודים תשפ”ג הגיעה לסיומה.

בשנה החולפת השתתפו בתכנית 60 תלמידים – 41 בנות ו-19 בנים – המגיעים מכ-30 בתי ספר ברחבי הארץ.

תכנית ‘ביכורים’ נועדה להקנות לתלמידים את הכלים המתאימים שיעזרו למצות את הפוטנציאל שלהם בהתאם להשקפתם ואורח חייהם. התלמידים למדו והעמיקו במגוון תחומי דעת שהותאמו במיוחד לאורח החברה החרדית על ידי מורים ומורות שעברו ליווי מקצועי ופדגוגי בבניית הקורסים ובהוראת מחוננים ומצטיינים.

הפעילות עשויה להתרחב בצורה ניכרת בשנת הלימודים תשפ”ד ועוד תלמידים ותלמידות יקבלו במסגרתה מענה מותאם ליכולותיהם ובהתאמה למגזר החרדי.

להלן הקורסים אותם למדו התלמידים:

בנים:

1. “כחומר ביד היוצר” – קורס תיאטרון וכתיבה יוצרת
2. “הפוך בה והפוך בה” – קורס העוסק בסוגיות בגמרא ומשנה עם שילוב אסטרונומיה
3. “פלאי הבריאה” – קורס העוסק בתחומי המדעים

בנות:

1. “אלגוריתם” – קורס העוסק בחשיבה מתמטית, כתיבת קוד
2. זום אין/אאוט – קורס העוסק בתכסיסי חשיבה, גמישות מחשבתית, חשיבה בתוך ומחוץ לקופסא
3.”ביומימיקרי” – קורס העוסק בהשראה וחיקוי הטבע ופיתוח טכנולוגי
4.”בוקר טוב מחמצת” – קורס העוסק בחיי המיקרואורגניזמים
5. “רשמים” – קורס העוסק בלימוד על מנהיגים בתנ”ך וביטוי דרך חשיבה יצירתית

שר החינוך יואב קיש: “הרחבת תכנית המחוננים גם לבני ובנות המגזר החרדי היא חלק מהתפיסה אותה אנו מובילים, לתת לכל ילד וילדה, מכל מגזר וחברה, את התמיכה הנדרשת ולהכין אותם לעתיד בצורה הטובה ביותר. אני מברך את התלמידים והתלמידות ואת כל השותפים למיזם.”

השר במשרד החינוך חיים ביטון: “אני גאה בכל אחד ואחת מהתלמידים והתלמידות שסיימו בהצלחה את תכנית ביכורים בשנה החולפת, תכנית חשובה העוסקת בשילוב שבין קודש לחול. אני מברך את כלל העוסקים במלאכה ואני בטוח שבשנה הבאה נראה מספר גדול יותר של תלמידים נוטלים חלק בתכנית זו”.

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך שי קלדרון: “מחזק ומוקיר את התלמידים והתלמידות שלקחו חלק בתכנית. מחובתנו היא לתת לכל תלמיד ותלמידה כלים שיעזרו להם לממש את הפוטנציאל שבהם. אני מודה לכלל השותפים במערכת החינוך שהושיטו יד להצלחת המיזם”.

מנהל האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך מנחם נדלר: “מברך על הרחבת התכנית והיכולת לתת מענה מותאם גם למחוננים ומחוננות בחברה החרדית”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות