בית החולים התרשל בטיפול של חרדי – וזה סכום העתק שהוא תובע

מרכז רפואי לא מילא את חובתו כנדרש מול מטופל חולה מעיים, שמצבו הידרדר לסכנת חיים - ונאלץ לעבור טיפולי דיאליזה • משרדו של עו"ד נתנאל רוט הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בדרישה לתשלום לפחות 2.5 מיליון שקלים כפיצוי על ההתרשלות
יוני גרין
ו' תמוז התשפ"ג / 25.06.2023 14:19

ח’, חרדי תושב מרכז הארץ, נשוי ואב לילדים, אושפז לפני שנים  במרכז רפואי מוביל במרכז הארץ, לאחר שאובחן כלוקה במחלת מעיים.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

באותם ימים היה ח’ נער צעיר ועוד טרם חגג בר מצווה, ולכן טופל בפרוצדורות הטיפול המוכרות לילדים.

לאורך השנים טופל באופן דומה על ידי המרכז הרפואי והרופא המטפל, אך לא הוצע לו טיפול חילופי, כמו טיפול ביולוגי. בשנים האחרונות, למרות מספר בדיקות שביצע הרופא המטפל, לא ניתנה כל התייחסות לתוצאות של בדיקות מעבדה ובדיקות דם, ולא נשקלה האפשרות להחליף את סוגי התרופות או לשנות את המינון הנדרש, בהתאם למצבו.

למרות שציין בפני הרופא שהוא לא נוטל את התרופות שנרשמו לו באורח קבע, אלא רק כאשר הוא חש את המחלה פעילה – וזאת כמי שחי לצד מחלה, לא הסביר הרופא למטופל את חשיבות נטילת התרופות בהתמדה.

לפני מספר שנים, החלו להופיע בתוצאות המעבדה סימנים חמורים לדלקת ולמחלה פעילה שהובילה לפגיעה חמורה בתפקוד הכליות. הטיפול הלקוי גרם לתוצאה קשה, כאשר  ח’ הגיע למצב קריטי ואושפז במחלקת טיפול נמרץ, כשהוא נאלץ לעבור הליך כריתת כליות וכניסה למסגרת אינטנסיבית של טיפולי דיאליזה מפרכים וקשים.

לא ניתן לפרט את כלל ההליכים הרפואיים והתהליכים שהובילו לתוצאה הקשה, אך כל המתבונן בתיאור האירועים המפורטים בכתב התביעה ובחוות הדעת של המומחים שסופקו על ידי משרד עורכי הדין, לא יכול שלא לחוש כאב גדול על ההתרשלות וחוסר תשומת הלב או גרוע מכך, שהובילו לתוצאה הסופית הבלתי הפיכה.

לפי כתב התביעה, אם רק היו מעניקים הרופאים את תשומת הלב הראויה לתוצאות של בדיקות הדם שהראו על סערה המתחוללת בכליות, הן לא היו יוצאות מכלל פעולה.

בעקבות הרשלנות החמורה הגיש ח’ תביעת ענק לבית המשפטי המחוזי, באמצעות עורכי דינו נתנאל רוט ויהודית אולביצקי ממשרד עו”ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין ורשלנות רפואית.

במסגרת התביעה דורש ח’ פיצוי של לפחות 2.5 מיליון שקלים מבית החולים בשל ההתרשלות ואי קיום חובתם המקצועית שהובילו לעגמת הנפש האדירה והנזק הבלתי נתפס ששינה לחלוטין את חייו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות