בשורה ירושלמית: אחרי 3 שנים – הושקה מערת צדקיהו המחודשת

לאחר ששופצה במימון משרד ירושלים ומסורת ישראל: מערת צדקיהו הושקה מחדש לקראת פתיחתה לציבור הרחב • השר פרוש: "חשוב שכל ילד יבקר כאן במהלך השנים בהן הוא לומד על ההיסטוריה שלו" • בהרצה: המערה פתוחה לסיורי קבוצות ותפתח בהמשך הקיץ לציבור הרחב
אבי כץ
ד' תמוז התשפ"ג / 23.06.2023 11:34

מערת צדקיהו המחודשת בירושלים הושקה לאחר שהייתה סגורה בשלוש השנים האחרונות לטובת שיפוץ שבוצע על ידי החברה לפיתוח מזרח ירושלים, במימון משרד ירושלים ומסורת ישראל – במטרה לשפר את התשתיות ולפתח את התוכן שמוצע באתר.

מערת צדקיהו, מערת המסתורין המרתקת של ירושלים, הנה מערת חציבה קדומה בגודל של כ-9 דונם, מהם נחצבו האבנים לבניין ירושלים של ימי בית ראשון ולפי חלק מהשיטות אף נחצבו ממנה האבנים לבניית בית המקדש השני.

מסורות רבות נקשרו למקום זה, החל מסיפורים מהתנ”ך שאולי התרחשו בה, ועד לעדויות מאוחרות יותר בהיסטוריה היהודית. אחד הסיפורים המפורסמים הוא בריחתו של צדקיהו, מלך יהודה האחרון, מפני הבבלים. גרסה נוספת מספרת על כך שבימי החורבן החביאו במעמקיה אוצרות רבים.

בטקס ההשקה המחודשת השתתפו שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שר ירושלים ומורשת לשעבר, ח”כ זאב אלקין, מנכ”ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, אסף יזדי, סמנכ”לית משרד ירושלים ומסורת ישראל, לירון יפלח, מנכ”ל החברה לפיתוח מזרח ירושלים, בני סאסי, נציגי ציבור מירושלים, ואורחים רבים נוספים.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “האתר הזה הוא אבן יסוד של ירושלים, מכאן מתחיל הסיפור שלנו. אני רואה חשיבות עצומה בכך שכל ילד יבקר כאן במהלך השנים בהן הוא לומד על ההיסטוריה שלו. משימת חינוך הדור הבא היא עצומה ועל ירושלים לקחת חלק משמעותי בה. המיקום כאן עשוי להיות מעט מאתגר, הציר כאן למעלה יודע גם ימים ובעיקר לילות לא שקטים, אך זו לא סיבה להאט את עוצמת פעילותנו. ההיפך, גם כאן חשובה נוכחות יהודית בולטת ומשמעותית”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “יחד עם משרד ירושלים ומסורת ישראל, בשנים האחרונות עברה מערת צדקיהו שדרוג משמעותי הכולל מופע אורקולי חדש ומיוחד. אני מזמין את כולם לנצל את הקיץ והגיע וליהנות מהעיר היפה בעולם ומאתרי התיירות המגוונים”.

מנכ”ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, אסף יזדי: “מיקומה של מערת צדקיהו חשוב ואסטרטגי. משרד ירושלים ומסורת ישראל משקיע מאות מיליוני שקלים בשותפות עם עיריית ירושלים בפיתוח פרויקטים כלכליים ותיירותיים במרחב, מתוך שאיפה להפוך גם את צפון אגן העיר העתיקה למרחב שוקק חיים למבקרים ישראלים ולתיירים מהעולם.

“אנו משקיעים גם בפיתוח רחוב סולטאן סולימאן, בכיכר הרומית, במתחם קבר שמעון הצדיק, במוזיאון רוקפלר ועוד. מודה לחברת פמ”י ולעומד בראשה על השותפות”.

מנכ”ל החברה לפיתוח מזרח ירושלים, בני סאסי: “המערה מצטרפת לשדרוגה של ירושלים העתיקה והתאמתה למבקרי המאה ה-21, בין היתר שדרגנו במהלך שלוש השנים האחרונות גם את טיילת החומות עליה הוצבו מגיני ירושלים לדורותיהם חמושים בטכנולוגיה של מציאות רבודה”.

לקראת פתיחתה המחודשת של המערה לציבור הרחב בהמשך הקיץ וכחלק מתהליך ההרצה למופע האורקולי החדש שמוצג במקום, הכולל פיתוחים וחידושיים מתקדמים טכניים ודיגיטליים רבים, המקום פתוח בימים אלו לקבוצות מאורגנות הבאות לסיורים מודרכים במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות