בג”ץ: נתניהו לא ביזה בית המשפט כש”נכנס לאירוע” של הרפורמה

בג"ץ דחה את הבקשה לביזיון בית המשפט נגד נתניהו, לאחר מסיבת העיתונאים שבה "נכנס לאירוע" של הרפורמה המשפטית • השופטים אימצו את עמדת היועצת המשפטית לממשלה - והבהירו כי חוות דעתה מחייבת
אריה
י' אייר התשפ"ג / 01.05.2023 17:37

בג”ץ דחה היום (שני) את הבקשה לקבוע כי היה ביזיון בית המשפט בעניין הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו –  בקובעו כי המסגרת הדיונית של פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בבקשה.

רוצה להיכנס אל רבי שימען ביום הילולא? כאן תרכוש את הכרטיס

בכך קיבל בג”ץ את עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שסברה שנתניהו לא ביזה את בית המשפט, על אף שהודיע שיתערב ברפורמה המשפטית חרף הסדר ניגוד העניינים שלו.

“בית המשפט קבע שבקשה לפי פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בדבר מעורבותו של ראש הממשלה ביוזמות החקיקה הנוגעות למערכת המשפט”, נמסר. “עם זאת, הובהר בהחלטה כי גם במצבים שבהם פקודת בזיון בית המשפט אינה חלה, ‘הכל חייבים בכיבוד פסקי דין’, ומקל וחומר ניתן לצפות לכך מהמדינה ומכל גורם שלטוני”.

בית המשפט שב והדגיש כי בתחום של הסדרי ניגוד עניינים – כמו בתחומים אחרים – חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה מחייבת את ראש הממשלה ואת חברי הממשלה, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.

נתניהו נאם אחר הצהריים במליאת הכנסת והתייחס לרפורמה המשפטית: “ראינו את התמיכה בהפגנת הענק ביום חמישי ואנחנו גם רואים את ההפגנות בצד השני. זו עדות לדמוקרטיה התוססת שלנו. אנחנו נחושים להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית שעומדת בלב המחלוקת הציבורית בישראל.

”רוב אזרחי ישראל מבינים שנדרשים שינויים במערכת המשפט, בכך תמך גם רוב של 64 מנדטים שהצביעו בעד ממשלה בראשותי. מאמין שעם רצון טוב ונכונות אמיתית של שני הצדדים – אפשר להגיע להסכמות אלה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות