בדרך לכלא? הרב פינטו חתם על עסקת טיעון – הפך לעד מדינה

לפי מתווה עסקת הטיעון שהתגבשה עמו, יודה מנהיג קהילת 'שובה ישראל' במתן שוחד של מאות אלפי שקלים לתנ"צ אפרים ברכה • בתמורה ירצה הרב פינטו עד 12 חודשי מאסר בפועל ויעיד כעד מדינה נגד מפקד להב 433 לשעבר
יוני גרין
כ"ב אלול התשע"ד / 17.09.2014 08:15

לאחר עיכובים, חתם הלילה מנהיג קהילת ‘שובה ישראל’ על עסקת טיעון, במסגרתה הוא הופך לעד מדינה נגד מפקד להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס מנשה ארביב. הרב יאשיהו פינטו, שהעביר את חתימתו לפרקליטות, צפוי להודות במתן שוחד, בניסיון למתן שוחד ובעבירת שיבוש מהלכי חקירה.

ארביב עצמו צפוי להיחקר בקרוב באזהרה, בחשד לקבלת טובות הנאה. אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום, צפוי הרב פינטו להעיד נגדו גם בבית המשפט.

על פי המתווה, הרב יאשיהו פינטו יודה במתן שוחד של מאות אלפי שקלים לתת־ניצב אפרים ברכה, מי שמשמש כיום כמפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה). 

בתמורה, במסגרת הסכם הטיעון, הרב פינטו ירצה לפי דרישת הפרקליטות עד 12 חודשי מאסר בפועל בלבד, וישמש כעד מדינה נגד ניצב בדימוס ארביב, שפרש מהמשטרה בעקבות פרשת ‘הרב והניצב’, בעוד פרקליטיו של הרב מבקשים עונש של עבודות שירות בלבד – ויכוח שיוכרע בפני בית המשפט..

הפרקליטות דורשת 12 חודשי מאסר בפועל לרב, במסגרת הסכם הטיעון,

לפי דיווח ב’הארץ’, משרד המשפטים התכוון להודיע ביום שני או שלישי על עסקת הטיעון עם הרב פינטו, אולם נמנע מכך בשל העובדה כי עד הלילה לא עבר למשרד המשפטים הסכם חתום על-ידי הרב.

הרב פינטו גייס לאחרונה את שירותיו של הפרקליט האמריקני הנודע, עו”ד אלן דרשוביץ’.

לפני כעשרה חודשים נחשפה בחדשות 10 פרשת ‘הרב והניצב’, במרכזה עמדו הרב יאשיהו פינטו ומפקד יחידת להב 433 לשעבר. במסגרת הפרשה מסרו פרקליטיו של הרב פינטו למחלקה לחקירות שוטרים מידע שעורר חשד כי ניצב מנשה ארביב קיבל, לכאורה, מהרב ומחסידיו שורה של טובות הנאה – ודרשו בתמורה למידע את סגירת התיק נגד הרב. 

בסופו של תהליך גובשה עסקת הטיעון עליה חתם כעת הרב פינטו. יצוין, כי כבר לפני כשבועיים דווח העיתונאי ברוך קרא בחדשות 10 על ההסכם המתגבש. 

הודעתו של הרב פינטו בלקיחת שוחד והסכם הטיעון יאפשרו למשטרה ולמחלקה לחקירות שוטרים להתחיל בחקירת תת-ניצב ארביב, שייחקר תחת אזהרה, ולהשתמש בעדויות שנמסרו עד כה במסגרת המשפט.

הרב פינטו עצמו יעלה להעיד בבית המשפט נגד ארביב, במידה ויוחלט להגיש נגד מפקד להב 433 לשעבר כתב אישום.

לפי הדיווח בערוץ 10, משפטו של הרב פינטו עצמו יחל מיד עם הודעתו באשמת לקיחת שוחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    17/09/2014 01:13
    אליטוב
  1. ואנשים עדיין ממשיכים ללכת לאיש שמודה שהוא נוכל, מוסר, כפוי טובה, נצלן, נותן שוחד (מכספי צדקה שניתנו על ידי מעריציו) בקיצור, הכל מלבד איש צדיק וקדוש כפי שהוא מציג את עצמו בחוצפה נוראה!!
    למה אנשים מתנהגים כך בטימטום מוחלט וממשיכים ללכת לאנשים נבערים שיש להם שם משפחה שעושה אותם כביכול קדושים…