16 אלף אירו על כל נרצח: פרטים חדשים על סיכול הפיגוע בחב”ד

התקשורת ביוון חשפה את זהות החשודים בתכנון הפיגוע: שני אזרחים מפקיסטן ששהו ביוון שלא כחוק • ראש החולייה האיראני, שלח להם תמונה של בית חב"ד - והבטיח לשלם 16,000 אירו עבור כל נרצח • בין היתר, התכנית הייתה לפוצץ את בית חב"ד בבירה עם בלוני גז
נתן פרל
ז' ניסן התשפ"ג / 29.03.2023 20:36

יממה לאחר חשיפת מעצר המחבלים שתכננו פיגוע טרור: בתקשורת היוונית פורסמו היום (רביעי) פרטים חדשים על זהות שניים מהמחבלים שתכננו לבצע את הפיגוע במסעדה של בית חב”ד באתונה.

המחבלים הם סאקי חוסיין והאיידר, בני 29 ו-27, ומעצרם בוצע על ידי כוחות הביטחון היוונים ב-15 בפברואר. הם התגוררו בזקינטוס וספארטה, ללא אישור חוקי לשהות ביוון.

לפי הפרסומים, ראש החולייה התגורר בטהראן, בעוד הפיגוע עצמו אמור היה להתבצע בידי שני אזרחים מפקיסטן, תמורת תשלום של 16,000 אירו עבור כל נרצח.

שני המחבלים שנעצרו יועמדו בפני בית המשפט באישום של עבירות טרור, בעוד מי שעל פי החשד תכנן את הפיגוע ושוהה באיראן יועמד לדין שלא בפניו באשמת טרור.

לפי גורמים במשטרה, ראש החולייה, בן 30, שלח תמונה של בית חב”ד לשני המפגעים, אשר זיהו את המקום, צילמו סרטון שלו – ושלחו  לראש החולייה.

לפי הדיווחים, התכנון היה להציף את המסעדה בגז רעיל בעת שהיא הומה בלפחות 50 איש.  ראש החולייה האיראני גם דרש למלא את “החנות היהודית” בחומרי נפץ וכלי נשק.

הבעיה  שאיתה התמודדו הייתה למצוא אנשים אמינים מעולם הפשע שיספקו להם נשק. על פי הדיווחים, על המחבלים הופעל לחץ עצום מצד ראש החוליה בטהרן לפעול במהירות. הוא אף אמר להם כי אם הם לא ימצאו את הנשק לביצוע הטבח במסעדה, שישתמשו בבלוני גז כדי ליצור פיצוץ ענק, בניסיון לגרום לכמה שיותר נפגעים,

שירות המודיעין היווני עקב אחרי תנועותיהם של המחבלים ולאחר מעצרם מצא את התכנונים המפורטים של הפיגוע שתכננו להוציא לפועל.

במהלך החיפוש בבתיהם נמצאו יותר מעשרה טלפונים ניידים, כרטיסי זיכרון, ושני מחשבים. החוקרים מצאו תמונות, סרטונים והודעות שנשלחו בין חברי חוליית הטרור – שכללו גם תוכניות לחטוף ולרצוח אזרחים ישראלים.

בין הסרטונים שנמצאו בטלפונים היו גם סרטונים של אזרחים ישראלים שנכנסים למסעדה בבית חב”ד.

לפי ההערכות, שיטת התקיפה השתנתה מספר פעמים.

עוד דווח בתקשורת היוונית, כי המשטרה חוקרת כעת את כל מה שאירע בזמן שהותם של המפגעים ביוון, אשר במרבית הזמן שהו בבית בעיר איליון, עיירה בפרבריה המערביים של אתונה.

לפי ההערכות, עשרות פקיסטנים נוספים נחקרו במשטרה, אך לא נמצאו ראיות למעורבותם. המשטרה עדיין מנסה לברר לגבי מעורבות או גיוס של בני אדם נוספים בביצוע הפיגוע.

המוסד הישראלי סייע ליוונים והעביר להם מידע שעזר לעצור את שני המחבלים ולחשוף מידע נוסף על הפיגועים שתוכננו, לרבות קשרים שיצרו עם איראנים שעמדו מאחורי תכנון הפיגוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות