שליח חב”ד ביוון: “היינו על הכוונת. אנחנו בסדר, מודים לה’ על הנס”

סוכל פיגוע נגד המסעדה של בית חב"ד בבירת יוון: שני חשודים, פקיסטנים ממוצא איראני, נעצרו זמן קצר לפני המעשה • הרב מנדל הנדל, שליח חב"ד באתונה סיפר: "קראנו על זה ביחד עם כולם. היו כמה מקומות שהם עקבו אחריהם ותכננו פיגועים וכנראה אנחנו ביניהם"
חרדים 10
ז' ניסן התשפ"ג / 29.03.2023 13:53

אמש דיווחו הרשויות ביוון כי הצליחו לסכל פיגוע נגד בית חב”ד באתונה, כאשר כוחות הביטחון במדינה עצרו שני חשודים, פקיסטנים ממוצא איראני, זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע.

על פי המוסד הישראלי, מדובר בניסיון איראני.

ניסים משעל וגדעון אוקו שוחחו היום (רביעי) ב־103fm עם הרב  מנדל הנדל, שליח חב”ד באתונה, שלא ידע על האיום – עד לפירסום אתמול.

“אנחנו בסדר ברוך השם”, אמר הרב הנדל. “לא הודיעו לנו משהו בצורה רשמית חוץ ממה שקראתי עם כולם בחדשות.

“אספו מודיעין על כל מיני אתרים יהודים וכנראה שגם אנחנו ביניהם. ברוך השם תפסו אותם בזמן וסיכלו. מודים לרשויות. בית חב”ד פעיל, יש הרבה ישראלים ויהודים שמגיעים. יש לנו פעילות לאורך כל השנה, חגים, תפילות, ארוחות כשרות”.

הוא הוסיף וסיפר:  “יש לנו אמצעי אבטחה לאורך כל השנה. גם אמצעים פיזיים, מאבטחים, ועכשיו נוסיף שיהיה עוד יותר בטוח. בעזרת ה’ מקווים שיהיה חג שמח לכולם ורק בשורות טובות ומשמחות”.

בשיחה עם אתר COL-חב”ד, אמר הרב הנדל: “ברוך השם אנחנו בסדר, מודים לה’ על הנס. היו כמה מקומות שהם עקבו אחריהם ותכננו פיגועים וכנראה אנחנו ביניהם. קראנו על זה ביחד עם כולם, אנו בקשר עם הרשויות ויעדכנו אותנו אם יהיה צורך.

“אנו מודים לרשויות ששומרים עלינו לאורך כל השנה ושסיכלו את זה. המקום מאוד מאובטח ולוקחים את האבטחה ברצינות. אין פחד, דואגים יותר לביטחון וזה רלוונטי לכל מקום אחר בעולם שיש לו זהות יהודית”.

הוא סיפר: “אנו בעיצומם של ההכנות לפסח להביא את האור והשמחה לכל יהודי, מחלקים מצה שמורה, עזרה לנזקקים והכנות לסדרים ציבוריים בהשתתפות מאות יהודים”.

הוא הרגיע: “התפקיד שלנו הוא להרגיע ולהעניק תחושת בטחון. אנחנו צריכים להמשיך לחיות וצריכים להיזהר, לשמור על עצמנו ולשמור על האנשים שמגיעים.

“הרגענו את האנשים, הסברנו להם, משתדלים לשמור על שגרה. אנחנו בקשר עם כל הרשויות ועם השגרירות, ומתעדכנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות