הוסר הצו של משרד החקלאות כנגד קיום מנהג הכפרות

מנהל השירותים הווטרינרים הורה: לא יתאפשר יותר שינוע עופות מלולים אל מקום אחר - מלבד המשחטות • אחרי פניית ח"כ יעקב אשר סוכם: תפורסם רשימת משחטות שפועלות כחוק, ורק אליהן יפונו עופות הכפרות לשחיטה
נחמן גור
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 09:22

מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות הוציא לפני כחודש הוראה, לפיה לא יתאפשר יותר שינוע עופות מלולים אל מקום אחר, מלבד המשחטות.

המשמעות של ההחלטה הייתה, כי לאור העובדה שבכל שנה רבים מהציבור החרדי מקיימים את מנהג הכפרות ברחבי הערים החרדיות, החלת ההנחיה היתה  מובילה למסלול ההתנגשות עם משרד החקלאות.

בעקבות כך, פנה ח”כ יעקב אשר אל מנהל השירותים הווטרינרים בבקשה לקיים מחדש דיון בנושא, ולא לקבל החלטה שלטונית הפוגעת בענייני דת.

בפנייתו אל מנהל השירות הווטרינרים אמר ח”כ, הרב יעקב אשר, כי שימור מנהג קדוש זה יוכל להישמר תוך כדי הקפדה על הוראות החוק, ובוודאי ללא צער בעלי חיים חלילה, ויש להמשיך ולאפשר בצורה סדירה להמוני בית ישראל לקיים את מנהג הכפרות.

בתגובה הודיע הווטרינר הראשי האמון על מוצרי החי במשרד החקלאות כי הוא נענה לדרישתו, ואכן לערב יום הכיפורים הנחה את הגורמים הרלוונטיים במשרדו, לאפשר ולהיערך לשינוע עופות למתחמים מיוחדים, שבהם ייערכו מנהג הכפרות.

ח”כ יעקב אשר פעל בנוסף שהוראת שעה זו תהיה תקפה למשך כל השבוע של עשרת ימי תשובה, מצום גדליה ועד ערב יום הכיפורים. בנוסף סוכם בין לשכת הח”כ למשרד החקלאות, כי תפורסם רשימת משחטות שפועלות כחוק, ורק אליהן יפונו עופות הכפרות לשחיטה.

ח”כ אשר: “פעילות זו היא דוגמא להבנה כי בנושאים מעין אלו יש לרשויות לבוא בדברים עם הציבור החרדי, במקום לנקוט בהתעלמות מצרכי שומרי המסורת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות