סקר: האמריקנים מפחדים יותר מדאעש ולא מרוצים מאובמה

סקר שערכה רשת CNN מגלה כי הפחד של האמריקנים מהטרור ומדאעש גובר - והאיום הפך לבעיה השנייה של ארה"ב • שביעות הרצון מתפקודו הכללי של אובמה נמצאת בשפל של 43%
נחמן וייס
י"ד אלול התשע"ד / 09.09.2014 18:31

הפחד של האמריקנים מטרור גובר והם לא מרוצים מאובמה. כך עולה מנתוני סקר שערכה רשת CNN לקראת יום השנה ה-13 למתקפה על מגדלי התאומים.

לפי הנתונים, האמריקנים סבורים כי הטרור הוא הבעיה המעיקה ביותר על ארה”ב אחרי בעיית הכלכלה.

14 אחוזים מהנשאלים הגדירו את איום הטרור כבעיה החשובה ביותר לארה”ב, זאת לעומת שלושה אחוזים בלבד שאמרו זאת לפני ארבע שנים.

כ-70% מהאמריקנים סבורים כי לדאעש יש יכולת לבצע מתקפת טרור על ארה”ב. 45% אומרים כי דאעש מהווה “איום רציני מאוד לארה”ב”. לשם ההשוואה, לפני 11 שנים, סברו 49% כי אל-קאעידה היא האיום הרציני לארה”ב.

76% תומכים בהגברת התקיפות נגד דאעש, 62% קוראים להעניק סיוע ללוחמים נגד דאעש. אבל האמריקנים לא רוצים לחזור על עיראק: 61% מתנגדים להצבת חיילים אמריקנים בשטח סוריה למלחמה בדאעש.

קיטינג הולנד, מנהל הסקרים של CNN הסביר: “שיעור האמריקנים שסבורים שהאיום של טרור הוא הבעיה החשובה ביותר המעיקה היום על ארה”ב גדל פי ארבעה ובעיה זאת היא היום השנייה ברשימת הבעיות המציקות לאמריקנים אחרי הכלכלה”.

על רקע החשש הגובר מפני דאעש, בולטת אי שביעות הרצון של האמריקנים מהאופן בו הנשיא ברק אובמה מתייחס אל האיום.

למרות שבכלי התקשורת כבר פרסמו פרטים מתוכנית המלחמה בדאעש שתוצג מחר בנאום לאומה, רק 30% סבורים כי לאובמה יש תוכנית ברורה כיצד להתמודד עם דאע”ש.

אבל לא רק בגלל דאעש: 55%  אינם מרוצים מתיפקודו  של אובמה כמפקד העליון של צבא ארה”ב.

גם שביעות הרצון מתפקודו הכללי נמצאת בשפל של 43%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות