ראש המל”ל הרוסי התנצל פומבית על פרסום מאמר אנטישמי נגד חב”ד

אחרי פירסום המאמר האנטישמי של עוזר ראש המל"ל הרוסי - מכריז הבוס שלו: "המאמר הכיל שורות שגויות על חסידי ליובאוויטש. אני מתנצל • ראש המל"ל הוסיף: "עבודה רלוונטית נעשתה עם מחבר המאמר"
נתן פרל
ב' חשון התשפ"ג / 27.10.2022 18:32

אחרי פרסום המאמר של עוזר ראש המל”ל הרוסי, אלכסיי פבלוב,  שכלל אמירות אנטישמיות חמורות, כולל כינוי חסידות חב”ד כ”כת בניאו פגנית” – פורסם היום באתר בו פורסם המאמר מכתבו של ראש המל”ל הרוסי  ניקולאי פטרושב, בו הוא מתנער לחלוטין מדברי עוזרו.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

באתר נכתב: “פורסם מאמר של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית אלכסיי פבלוב, המוקדש למצב הדתי באוקראינה. בה, במיוחד, נקראה תנועת חב”ד-ליובאוויטש כת.

“התבטאויות אלה בפרסום פגעו בחלק מהקוראים שלנו. בהקשר זה, עורכי ‘AiF’ קיבלו מכתב ממזכיר מועצת הביטחון של רוסיה ניקולאי פטרושב, שבו הוא כתב את הדברים הבאים:

“מאמר שפורסם בשבועון Argumenty i Fakty על ידי עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית א.א. פבלוב הכיל שורות שגויות על חסידי ליובאוויטש.

“אני מתנצל בפני קוראי הפרסום וברצוני לציין כי פרשנות זו משקפת את נקודת המבט האישית של א.א. פבלוב ובשום מקרה אינה העמדה הרשמית של מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית”.

פטרושב הוסיף: “עבודה רלוונטית נעשתה עם מחבר המאמר”.

הקהילות היהודיות ברוסיה פרסמו גינוי חריף למאמר שפרסם פבלוב, על “כתות ניאו-פגניות”, אשר לדברי הכותב, מתפשטות באופן פעיל באוקראינה.

רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, פרסם מכתב תגובה חריף, בו כתב: “מה באמת קורה בחיי הדת של המדינה השכנה, אני לא יודע בוודאות – אבל, לצערי, המאמר מכיל עמדה שקשה לתפוס אחרת – מאשר עלבון למיליוני יהודים מאמינים, כולל הרוב המכריע של היהודים ברוסיה. ‘עיקרון החיים העיקרי של חסידי ליובאוויטש, הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים’ – טוען מר פבלוב ללא בסיס”.

הרב לאזאר מוסיף: “ראשית יש לציין כי ‘חסידות ליובאוויטש’, התנועה הדתית של חב”ד, אינה ‘כת’, אלא דרך מקובלת ביהדות. זאת ועוד, כיום, היא התנועה הגדולה ביותר במסגרת החסידות. יש לציין ש-90% מהרבנים הפועלים בקהילות היהודיות של רוסיה, שייכים לחב”ד, ואני בעצמי גם חסיד ליובאוויטש!

“באשר לאידיאולוגיה החב”דית, בניגוד לבדיותיו של מר פבלוב, היא דוחה בנחישות את עבודת האלילים, במקביל, תומכת בכבוד לכל הדתות המחנכות לאמונה ב- ה’ אחד. בכדי להבין זאת, די בהיכרות עם הנוהג בקהילות חב”ד ברוסיה ובעולם שחלק נכבד מהפרויקטים החברתיים, התרבותיים והחינוכיים של התנועה מיועדים לא רק ליהודים, אלא לכל אחד – ואפשר לראות זאת במוזיאון היהודי ומרכז הסובלנות שהקמנו במוסקבה, אליו מגיעים בקביעות קבוצות מבקרים ללא הבדל לאום או דת, והרוב המכריע של תלמידי בית הספר המבקרים בו, כלל אינם יהודים”.

הרב לאזאר הדגיש: “אפשר לכנות את ההיגיון של מר פבלוב שטויות, אנטישמיות וולגריות ולחלוף על פניו, אבל זהו סוג חדש של השמצות ישנות עקובות מדם ואם הן נאמרות על ידי חבר במועצת הביטחון הרוסית, הדבר מהווה סכנה עצומה, ולכן, אנו דורשים תגובה מיידית וחד משמעית מצד החברה ושלטונות המדינה”, דורש הרב הראשי במכתבו הנוקב, המתפרסם היום בכל אמצעי התקשורת ברוסיה.

במאמר שפרסם אלכסיי פבלוב, הוא כתב בין היתר: “מאז שנות ה-90 של המאה ה-20, מספר חסידי הכתות הדתיות הוכפל באוקראינה. תנופה חזקה לכך הייתה ההפיכה בקייב ב-2014, המבצעים שנשתלו על ידי וושינגטון בכיסאות הכוח יישמו את המשימות שזרמו מעבר לאוקיינוס.

“לדוגמה, ראש הממשלה הראשון “אחרי מיידאן”, ארסני יאצניוק, הוא חסיד של ארגון הסיינטולוגיה, שנאסר ברוסיה ככת טוטליטרית. איגור קולומויסקי הוא חסיד ליובאוויטש-חב”ד, וחסיד של התנועה הדתית החרדית. עיקרון החיים העיקרי של חסידות ליובאוויטש הוא עליונותם של תומכי הכת על פני כל העמים והעמים.

“מספר אוליגרכים אוקראינים אחרים שייכים לתנועה זו, במיוחד ויקטור פינצ’וק, חתנו של הנשיא השני של אוקראינה קוצ’מה, מחבר הספר ‘אוקראינה אינה רוסיה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות