‘למסעדה שלו אני לא נותן כשרות’: למה מרזל לא תומך בבן גביר?

ברוך מרזל, שפרש עם בן ארי מעוצה יהודית, על הדרך של המפלגה בבחירות הקרובות: "אין פה שום שיקול דעת אידיאולוגי, אי אפשר שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, איתמר מייצג את עצמו" • "אנחנו הובלנו קווים אידיאולוגיים. כשבן אדם אומר 'אני השתנתי', אז אני אומר 'אני לא השתנתי'"
חרדים 10
ד' אלול התשפ"ב / 31.08.2022 13:13

מיכאל בן ארי וברוך מרזל, מייסדי עוצמה יהודית, הכריזו על הפסקת פעילותם במפלגה, לאחר שגורמים בעוצמה יהודית טענו כי היו”ר ח”כ איתמר בן גביר, משתייך לשמאל וכי הוא התמתן מדי.

החלפת כתובת? פה תגלה אם פרטיך כבר מעודכנים בפנקס הבוחרים

היום שוחח ברוך מרזל עם אראל סג”ל וטל שלו בתכניתם ב-103FM על הדרך של יו”ר עוצמה יהודית בבחירות 2022.

מרזל אמר בפתח השיחה: “ד”ר מיכאל בן ארי ואני הודענו לאיתמר, עם כל הידידות והאהבה, עוצמה יהודית הוקמה לצורך אידיאולוגי ולא לצורך פוליטי. כמובן שרצים לפוליטיקה כדי להגשים אידיאולוגיה, אבל אם אידיאולוגיה היא גמישה, אז זה לא נכון”.

כאשר נשאל לגבי איפה בדיוק איתמר בן גביר התגמש מבחינה אידיאולוגית – השיב: “אני באמת לא רוצה לבקר אותו, אני אוהב אותו, מבחינתי הוא הילד שלי, גדל אצלי, אני אוהב אותו. אני נותן לו חיבוק”.

כאשר נשאל האם איתמר נחשב לשמאלני, השיב מרזל במהרה: “לא, לא, חס ושלום. הוא לא שמאלני. הוא אחד מהפוליטיקאים המבריקים, איש מאוד מוכשר, עשה הרבה דברים מאוד טובים”.

מרזל המשיך: “אבל אנחנו הוקמנו כדי להציל את מדינת ישראל ולהתמודד עם הבעיות האמיתיות שלה, גם בנושא של הזהות היהודית, האויבים בתוכנו, ולא אחמד טיבי. אפשר להתווכח עם אחמד טיבי, השאלה מי בוחר באחמד טיבי. קודם כל, כאשר מוכנים לוותר, אנחנו הובלנו קווים אידיאולוגיים. כשבן אדם אומר ‘אני כבר לא שייך לזה, השתנתי’, אז אני אומר ‘אני לא השתנתי'”.

פעיל הימין נשאל האם איתמר בן-גביר באמת השתנה, הוא ענה: “אני לא אומר לאנשים לא לתמוך באיתמר, אני לא הולך חס ושלום לפגוע בו. אבל למסעדה שלו אני לא יכול לתת כשרות, כי אין פה התייעצות אידיאולוגית, כל המוסדות של התנועה נסגרו. אפילו לרב כהנא הייתה מזכירות, היו דיונים”.

לאמרה כי יכול להיות שבן-גביר מתנער מהם, אמר מרזל שזו זכותו.

“למרות שעוצמה יהודית היא תנועה שלנו. אני ומיכאל בן ארי הקמנו אותה. אני לא בטוח שאצביע, אני מעולם לא הצבעתי למשהו שאני לא מאמין בו. קרה שלא הצבעתי בבחירות, הרבה פעמים. אין דמוקרטיה במדינה, מהרגע שד”ר מיכאל בן ארי לא יכול לרוץ לכנסת, בעצם בג”ץ קבע לנו שאיתמר הוא המועמד שלנו. אותי פסלו, הם החליטו שהוא המועמד. אני אגיע לקלפי, ככל הנראה, אם הערכים והדרך שלי לא תהיה שלהם, אני לא מצביע, אני לא חייב להצביע”.

“הפכתם אותו לשמאלן”, תקף סג”ל – ומרזל ביקש לחדד: “חס ושלום, איתמר בחור טוב, עושה דברים טובים. עזרתי לו לאורך הדרך, גם השנה, אבל כשהבנתי שהוא אומר לי שהוא לא ממשיך את הדרך וכשאני רואה שלאנשים כמו ד”ר בן ארי אין שום השפעה, אין שיקול דעת אידיאולוגי, אני לא יכול שאנשים, כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל שאנשים לא יחשבו שאיתמר מייצג את ברוך מרזל, את הדרך שלנו או את ד”ר בן ארי. הוא מייצג את עצמו”.

הוא הדגיש: “אני 50 שנה פעיל בענייני ציבור. הייתי המזכיר של הרב כהנא בכנסת. רצתי בבחירות, יכולתי להיות חבר כנסת, אבל מעולם לא עשיתי פוליטיקה. הלכנו עם דרך. הרע במיעוטו הוא גם רע, אני לא מצביע לרע”

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא למדו כלום
    31/08/2022 13:47
    מ.כ
  1. בזכותכם גם בבחירות הבאות השמאל עלול להישאר חזק . (לא מסוגל לומר ינצח…)

  2. לא ברור מה עובר עליהם
    31/08/2022 16:08
    יהושע סגיס
  3. עד שסוף סוף משהו לוקח את הרב כהנא למקום של הסברה
    יוצא מההתבודדות והכבילות של החסימה ועובר לפסים מעשיים ומגיע ללבו של הציבור הישראלי. בן ארי ומרזל מעדיפים להשאר בתוך האידאולוגיה שלא מגרדת אפילו מנדט אחד, במקום לשמוח שבן גביר מצליח להסביר את המסרים שלהם אפילו לעבאס.
    בן גביר הוא איש מאוד נאמן. והכי מוכשר בפוליטיקה והסברה ותעמולה בישראל.

  4. או שהוא אידיוט או שהכל משחק
    31/08/2022 16:25
    משה
  5. מוזר מאוד