הכירו את מוצרי הטיפוח שלכם: מדריך מיוחד שחובה להכיר

האם אתם מסתכלים על הרכיבים של מוצרי הטיפוח שלכם? האם אתם מכירים את כל המושגים המופיעים על גבי האריזות היוקרתיות? • רגע לפני שאתם בוחרים ומשתמשים בתכשירי טיפוח, חשוב שתכירו את רשימת הרכיבים מהם הם עשויים
חרדים 10
ו' אב התשפ"ב / 03.08.2022 13:19

הישראלים ידועים כצרכנים נבונים. רובנו התרגלנו לקרוא את רשימת הרכיבים של מוצרי המזון שאנו צורכים ואנחנו גם בודקים מהו סוג הבד של הבגד החדש שאנו קונים.

כל זה חשוב מאד שכן אנו לא מעוניינים לצרוך מוצר שרכיביו אינם טובים או מתאימים לנו.

אבל האם עצרתם פעם לבדוק מהם הרכיבים של השמפו או קרם הפנים שלכם? האם בדקתם מה מכיל הפילינג ומהיכן קיבל קרם הגוף את ריחו הנהדר? מוצרי טיפוח, כמו מוצרי מזון ופרטי לבוש, הם מוצרים שאנו צורכים ומשתמשים בהם בשגרה.

לשימוש חוזר וקבוע במוצרים אלה יכולה להיות משמעות מעבר למטרה לשמה הם נועדו. יכול להיות שקרם הלחות אכן מלחח את העור ותורם לתחושה נעימה, אבל לא הייתם רוצים לדעת אילו חומרים הוא מכיל?

המומחים של FOREVER ISRAEL מבית ענקית הטיפוח העולמית FOREVER LIVING, המגדלת, היצרנית והמשווקת הגדולה ביותר של אלוורה ומוצרי אלוורה בעולם, מציגים את כל מה שכדאי לכם לדעת רגע לפני שאתם בוחרים את תכשירי הטיפוח שלכם: כאמור, רובנו מתעלמים מרשימת הרכיבים המופיעה על אריזות מוצרי הטיפוח שאנו רוכשים אך מקדישים תשומת לב לתיאור השיווקי של המוצר – לאיזה סוג עור הוא מיועד, מהו הניחוח ואיזו תחושה מפנקת הוא מעניק. אך כצרכנים נבונים, חשוב שנגלה יותר מודעות גם למה שנמצא במוצרי הטיפוח בהם אנו משתמשים.

כמו שידוע לכולנו וכפי שמחייב החוק, על כל אריזת מוצר מופיעה רשימת רכיבים. לרוב היא תופיע באותיות קטנות וגם את זה אנחנו כבר יודעים  – חשוב לקרוא גם את האותיות קטנות. רשימת רכיבי המוצר היא בעצם החלק החשוב ביותר שכדאי לשים לב אליו בעת הבחירה והרכישה של מוצרי טיפוח, מזון ובריאות.

מה היא הרשימה הזו, וכיצד לדעת שאנחנו מקבלים מהמוצר את מירב התועלת?

 איך להסתכל נכון על רשימת רכיבים?

רשימת הרכיבים בתכשירי הביוטי תכלול לרוב מרכיבים רבים, שיופיעו על פי מידת הריכוז שלהם במוצר. הרכיב הראשון יהיה בדרך כלל זה שהריכוז שלו במוצר הוא הגבוה ביותר וכך הלאה. כלומר, סדר הופעת הרכיבים ברשימה מצביע על הרכיבים העיקריים, בעלי הריכוז הגבוה ביותר עם החומרים הפעילים ביותר במוצר. כאשר אתם נתקלים ברכיב מרכזי שאינו מוכר לכם, מומלץ לעשות חיפוש אודותיו באינטרנט ולקבל את המידע הנחוץ עליו.

מהם רכיבים טבעיים ומהם רכיבים המופקים באופן טבעי?

חשוב לתת תשומת לב להבדל בין רכיבים טבעיים לבין רכיבים המופקים באופן טבעי. לא תמיד תכשיר עליו כתוב “טבעי לחלוטין” הוא אכן כזה. לעיתים, רכיבים המופקים באופן טבעי יכולים להיות בעלי תועלות משמעותית הקשורה ליכולות, ליציבות ולביצועים של המוצר.

אז מהו ההבדל?

רכיבים טבעיים הם רכיבים הנמצאים במצב הקרוב ביותר למצבם הטבעי וכאלה אשר כמעט ולא עוברים תהליכי עיבוד המשנים אותם מיסודם. חשוב להדגיש, אין הכוונה שהרכיבים הטבעיים לא עוברים שום סוג של עיבוד. ניתן לעבד אותם באופן מינימלי, מבלי להוסיף להם רכיבים מלאכותיים או צבעים מלאכותיים.

רכיבים המופקים באופן טבעי הם רכיבים המופקים בשיטות מדעיות, ממקורות טבעיים כשהם עדיין במצב שבו הם בעל ההשפעה הרבה ביותר. רכיבים המופקים באופן טבעי ניתנים לשינוי כאשר היצרן מעוניין ליצור מבנים מולקולריים חדשים המשפרים את ביצועי המוצר.

האם מוצרים טבעיים לחלוטין הם תמיד הבחירה הטובה ביותר?

קיימת הנחת יסוד נפוצה לפיה כל מה שטבעי לחלוטין הוא תמיד גם טוב יותר. צוות של חוקרים במשרד הבריאות בארצות הברית בדק את הסיבות שמאחורי התפיסה הזו וגילה שהעדפת מוצרים טבעיים מבוססת על מערך רחב של רעיונות, כולל תפיסה שהטבעי הוא טהור, ומיסודו הוא תמיד טוב יותר מכל דבר שבני אדם יוכלו לייצר. הנטייה לכיוון רכיבים טבעיים לחלוטין השפיעה על ההחלטות שאנשים עושים לגבי המזון שהם אוכלים, המוצרים שהם קונים ועל הבריאות שלהם.

אולם כיום, יותר ויותר צרכנים מבינים ששימוש במוצרים טבעיים בלבד ידרוש מהם להקריב משהו. בין אם זה בביצועים של המוצר, במרקם או בחוויית המוצר הכללית. ככל שהטבע נותן לנו רכיבים צמחיים, ויטמינים ומינרלים חזקים, הוא עלול להיות גם מקור לחיידקים, עובש וחומרים מזיקים אחרים. ההתפתחויות המדעיות מאפשרות לנו למצות את היתרונות שבטבע ובשילוב שימוש בטכנולוגיה הטובה ביותר להימנע מהשלכות שליליות וליצור מוצרים איכותיים ועוצמתיים.

הכירו את המושגים החשובים בתחום הביוטי

בשנים האחרונות התפתח תחום הביוטי ללא היכר, מוצרים רבים ממלאים את המדפים וההיצע שבו כל אחד יכול למצוא את המוצר שמתאים לסוג העור שלו, יכול לעיתים גם לבלבל. בכדי לאפשר לכל אחד להעניק לעור הפנים והגוף שלו לחות, גמישות, זוהר ומראה בריא, חשוב להבין כיצד להתאים את המוצר לעור שלנו. פעמים רבות, כאשר אנחנו מחפשים מוצרי טיפוח, אנו שומעים מושגים והמלצות אך לא מבינים על מה מדובר.

המומחים של FOREVER ISRAEL מסבירים את המושגים החשובים שכדאי לכם להכיר בתחום הטיפוח:

חומר פעיל שטח Surfactant: חומר המקטין את מתח הפנים של החומר בו הוא נמצא ומאפשר לנוזלים לחדור לחריצים או לנקבוביות, אף לאלה הקטנים ביותר. נמצא באופן טבעי באלוורה ומוסף לסבונים מסוגים שונים.

זמינות ביולוגית Bio available: תכונת החומר להיספג בקלות רבה בגוף.

קולגן ואלסטין Collagen & Elastin: חלבונים היוצרים את המבנה היסודי של העור. חומרים אלה תומכים במבנה האלסטי של העור.

חלב Sebum: השומן הטבעי של העור.

מינרלים Minerals: חומרים כימיים המעורבים במספר רב של תהליכים שונים בגוף.

מתחלבים Emollients: רכיבים המופיעים בדרך כלל בקרמים שונים. מרככים, מרגיעים ומוסיפים לחות לעור. מאפשרים את החיבור היעיל בין מים לשמן.

ליפידים Lipids: שם כללי לכל סוגי החומרים השומניים.

פרבנים (parabens): חומר משמר המונע התפתחות של חיידקים, שמרים ופטריות עובש במוצרים.

פפטידים (peptides): שרשראות קצרות של חומצות אמינו. מספר שרשראות של פפטידים יוצרות חלבון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות