לפיד יקצר את חופשתו ב-ט’ באב, תמונה של ביבי מסתפר נמחקה

ראש ממשלת המעבר יוצא בסוף השבוע לחופשה ראשונה: לפיד היה אמור לנפוש בצפון עד יום ראשון, אך לאחר ביקורת על הנופש בט' באב - החליט לקצר חופשתו • ינון מגל פרסם תמונה של נתניהו מסתפר - וחטף מעמיתו בן כספית: "אסור להסתפר עכשיו. באת להועיל ויצאת מזיק"
אבי כץ
ו' אב התשפ"ב / 03.08.2022 11:58

תשעת הימים והבורות של החילונים: איש התקשורת ינון מגל פרסם  היום (רביעי) תמונה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כשהוא מסתפר לקראת הצהרה שנשא על תוכניתו הכלכלית לממשלה הבאה –  ועורר סערה מצד גולשים שטענו כי הדבר אסור בימי תשעת הימים.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

מגל כתב לצד התמונה: “ראשוני ובלעדי ליונוניוז – ביבי מסתפר! אם משתמשים אז קרדיט בבקשה”.

איש התקשורת בן כספית, עמיתו לתכנית ברדיו 103 – הגיב לו: “פרסמת את התמונה שלו מסתפר, רק שאסור להסתפר עכשיו. זה כמו שתפרסם תמונה שלו אוכל שרימפס. תוריד את התמונה, באת להועיל ויצאת מזיק”.

מגל השיב לו בטוויטר: “בן אתה טועה, אסור להסתפר בשבוע שתשעה באב חל בו. כך שזה בסדר. אוהב”.

אלא שדקות אחר כך מחק ינון מגל את הציוץ עם התמונה של נתניהו.

לאחר שמחק את התמונה, מגל הגיב: “לכל הצדיקים שנזעקו מהתמונה של נתניהו מסתפר בתשעת הימים א. לפי השולחן ערוך – ילקוט יוסף, של הרב עובדיה יוסף זצ”ל אסור להסתפר רק בשבוע שתשעה באב חל בו! ונתניהו הוא כידוע הוא נציג ישראל השניה. ב. והכי חשוב לפי מסכת תענית דף יז מלך צריך להסתפר כל יום”.

גם ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד נבהל מהביקורת נגדו  והחליט לקצר חופשה מתוכננת.

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, לפיד יוצא לחופשה ראשונה כראש ממשלה בסוף השבוע. הוא היה אמור לנפוש בצפון הארץ מיום חמישי עד יום ראשון, כשבתווך צום ט׳ באב, אך לאחר הביקורת נגדו, לפיד החליט לקצר את חופשתו.

לאחר הפרסום, חברת הכנסת מאי גולן מהליכוד ביקרה את הצעד של לפיד וכתבה בחשבונה בטוויטר: “מכל ימות השנה בחר לפיד ‘המאחד’ – דווקא את תשעה באב ליום חופש. כל הסיפור הזה של לפיד פשוט לא מתחבר ואם זה לא היה עצוב, זה היה מאוד מצחיק”.

גם חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן ביקרה את לפיד בטוויטר: “לצאת לחופשה בתשעה באב זה כמו שהאנטישמיות היא גזענות גלובלית וכמו שישו ומרקס הם גדולי העם היהודי, וכמו שכבר לא צריך ללכת לכותל אחרי ההשבעה וכמו שטיבי עדיף על ביבי. יאיר לפיד הוא ראש הממשלה הפוסט יהודי ופוסט ציוני הראשון שהיה לנו. חזונו: טשטוש הזהות היהודית לטובת מדינת כל אזרחיה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להסתפר
    03/08/2022 12:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ספרדים מותר להם להסתפר בתשעת הימים. מה רוצים ממנו?

  2. 1 תמונה זו היא בלוף מי אמר שזה השבוע
    03/08/2022 16:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. 2 נגיד זה השבוע יש מסתפרים השבוע ורק בשבוע שחל בו לא מסתפרים
    3 מלך מסתפר כל יום. ביבי מלך כן. לפיד החלול והמסטול הוא ר.מ מעבר תאונה מקרית של הפוליטיקא הישראלית החולה בגלל בגץ ושי ניצן