חרדי שפעל כמפיץ עולמי של תרופות מזוייפות נעצר בלונדון

על פי החשד הפעילה החוליה רשת עולמית למכירת מיליוני תרופות מזוייפות ועסקה בהלבנת הון גדולה באמצעותם • החשוד המרכזי: חרדי שהתחזה לחסיד חב"ד • משרד הבריאות הישראלי מזהיר: יש להתרחק מתרופה שלא נרכשה בבית מרקחת מורשה אלא דרך האינטרנט, מכולות, ופיצוציות
אליעזר היון
ז' אלול התשע"ד / 02.09.2014 01:00

משטרת לונדון עצרה היום [ב] שני חשודים בחשד למכירה כלל אירופאית של תרופות מזוייפות.

חוקרי הפצת תרופות מזוייפות באינטרפול חוקרים מזה זמן את מסחר התרופות המזוייפות שעל פי החשד עומד על מחזור של מיליון כדורים. החוקרים משוכנעים כי המסחר בתרופות הינו אחת מזרועותיו של ארגון פלילי יוצא אירופה שעושה איתם שימוש להלבנות הון בסדרי גודל עצומים.

המעצרים בוצעו היום [שני] בשעה 6 לפנות בוקר כאשר בלשים מלונדון פשטו על שבע כתובות בארנט ווקני ווטפורד ובשכונת סטמפורד היל, כשלבסוף נעצרו כאמור שני גברים, האחד בן 62 והשני בן 34. כמוכן הוחרמו מסמכים, מחשבים וגם כסף מזומן.

מלבד שני החשודים עצרה במקביל משטר אוסטריה חשודים נוספים שסיפקו כך על פי החשד, חלק מיצוא התרופות לאירופה. כעת בודקת המשטרה להיכן מגיעים זרועותיו של הארגון, מי הם שאר החברים בו, ומה היקף פעולותיו.

העצור: מתחזה לחסיד חב”ד

כאמור, עשרות שוטרים ובלשים פשטו על שבעה כתובות בלונדון ביניהם על בית בשכונת סטמפורד היל. לפי הדיווחים בלונדון, אחד מן העצורים הוא יהודי המנהל עמותות צדקה.

החוקרים, שעדכנו את ארגון ‘השומרים’ לפני הפשיטה, הגיעו אל מבנה המכונה “בית חב”ד” ברחוב הולדהיל סטריט, לאחר התפילה והחרימו מחשבים ומסמכים. הם פשטו גם על ביתו של מפעיל המקום.

עסקני חב”ד בלונדון אמרו לכתב חרדים10, כי “מפעיל המקום הוא מתחזה המנהל מזה שנים מלחמות בשלוחי חב”ד בלונדון, והחליט לקרוא למקום ‘בית חב”ד’. האיש אינו קשור ל’מרכז לענייני חינוך’ של חב”ד, המפעיל את בתי חב”ד בעולם,  ואין לו כל שייכות לחב”ד”.

חלק מהשוטרים והבלשים חבשו כובעים וז’קטים עם המילה ‘משטרה’, ואף שוחחו בעברית. בין הבלשים היו גם לובשי ציציות.

ככל הנראה מעורבים בפרשה גם אזרחים ישראלים לשעבר, המתגוררים כיום בלונדון, ובלשי המשטרה המקומית מנהלים מצוד אחריהם.

משטרה כלל עולמית

את צוות החקירה שעקב אחרי שביל התרופות הרכיבו בלשים מארבע מדינות: צרפת, ספרד, בריטניה, אוסטריה.

על פי ממצאי החקירה התרופות הועברו בחלקן הגדול לאוסטרליה, אל לא מעט מהן הציף גם את השוק באירופה. קרוב ל-12 מיליון שטרלינג שולמו עבור תרופות שמבטיחות הרזיה, גמילה מעישון, וכדומה.

האינטרפול הצליח לשים את ידו על 300,000 כדורים ‘בלבד’ שהיו בדרכן למדינות שונות. כאמור על פי הערכות מסתובבים למעלה ממיליון כדורים כאלו ברחבי העולם.

סגן ניצב טום מונסון, מומחה עולמי לפשע כלכלי, אמר: “הפעולה היום התאפשרה בסיוע חברינו מאוסטריה ובעזרת האינטרפול. מדובר בקבוצת פשע מאורגנת שעשתה הון ממכירת תרופות מזוייפות העלולות להזיק לציבור התמים”.

המשטרה מסרה כי התרופות נמכרו באתרי אינטרנט הנראים מאוד מקצועיים אשר כוללים ייעוץ רפואי משכנע, אולם לאנשים העומדים מאחוריהם אין כמובן כל הכשרה רפואית.

 פשיעה פרמצבטית

משרד הבריאות הישראלי מסביר כי פשיעה פרמצבטית הינה מכלול העבירות הקשורות בתרופות, בחומרי גלם ליצור תרופות, במכשירים באביזרים בעלי שימוש רפואי, ובתמרוקים. החדרת מוצרים אלו למערכת ההפצה והשיווק מסכנת  בראש וראשונה את בריאות הציבור. אך גם גובה מחיר חברתי וכלכלי.

תרופות מזויפות, אלו הן תרופות ותכשירים רפואיים מיצרנים לא רשומים ולא מאושרים על-ידי משרד הבריאות. התרופות והתכשירים מוצגים תחת מגוון שמות מסחריים. התרופות והתכשירים מוצגים ככאלו הבאים לתת מענה לבעיות רפואיות (למשל תרופה מזויפת לאין אונות או הרזיה); או שהתרופות והתכשירים מציגים עצמם כמקוריים, ידועים ומאושרים, אך אינם כאלה, מכיוון שלא יוצרו על-ידי היצרן המקורי ולא אושרו על-ידי משרד הבריאות.
משרד הבריאות מתריע כי יש להתרחק מתרופה/תכשיר שלא נרכשו בבית מרקחת מורשה אלא דרך האינטרנט, במכולת, פיצוציה, קיוסק או שנופקו על-ידי אדם לא מוסמך וכד’. 
תרופות כדורים תרופה
הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הם שקרנים!
    02/09/2014 02:49
    יהודי
  1. ב”ה היהודי הוא אדם חשוב רק שיש לו חנות להמרת כספים וכנראה הוא הסתבך שלא בידיעתו תשאלו גם חסידי סאטמאר בלונדון ותיווכחו לדעת באיזה אדם אציל נפש מדובר! אגב שליח של חב”ד זה הרבי קובע מיהו ולא שתלטנים ועסקנים למיניהם… ואגב שלום מענדל סימפסון ועוד הוא גם ממרכז לענייני חינוך והוא לא מזוהה עם העסקנים הנ”ל.

    • א ייד   02/09/2014 09:23

      חשוב שאתה מקשקש על חב”ד כדי שנדע מהי מידת המהימנות שלך בקשר ליושרו של הכהן הזה. צריך להיות סאטמערער בשביל לדבר לטובתו…
      שליח חב”ד ללונדון היה הרב נחמן סודק ע”ה, הרבי שלח אותו לשם, לא “עסקנים”, והמשיחיסט המתחזה המופרע הזה נלחם בו – עד שאפילו בי”ד כדיתא [אחד מבתי הדין הנחשבים באירופה] פסק שהרב סודק צודק ועל חיים יצחק כהן להפסיק לקרוא לעצמו חב”ד.
      אגב, איך מחלפנות כסף מגיעים למכירת כדורי ויאגרה לא חוקיים לא אדע…

  2. לא נכון
    04/09/2014 08:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. התרופות אמנם לא אמיתיות אך כלל אינן מזיקות לנפש ולא לגוף. האינטרפול התלבש עליו בגלל תעשיית התרופות האמיתיות שכן מזיקות לטווח הארוך… ועל יצרני התרופות ה”אמיתיות אף אחד אינו טוען מאום. עד כאן.

  4. הוא לא מתחזה ולא בטיח הוא חב
    04/09/2014 09:25
    אגרוייסע(בבא)מציאה
  5. אל תאמינו לשטויות שמספרים עליו אני מכיר אותו אישית. והלוואי שהיו חסידים כאלו שם בלונודון מקושרים לרבם כפי שר’ חיים יצחק הכהן כהן מקושר בלב ונפש לרב”י .
    מאת: מוכר הפנסים בחברון