איך לצלוח את עונת השיפוצים בהצלחה?

ימים של שיפוצים טומנים בחובם לא מעט כאב ראש ובלגן, כאשר אנו מנהלים את חיינו בין דליי מלט לערימות של קרשים, ומתאמצים להמשיך לשמור על השגרה • לפניכם מספר דברים שתוכלו לעשות מראש כדי להקל על העומס והבלגן
תוכן שיווקי
כ"ח ניסן התשפ"ב / 29.04.2022 13:26

עונת האביב מביאה בכנפיה תחושה מרגשת של התחדשות ופריחה, ורוחות של שינוי מרחפות באוויר. אין זה פלא, איפוא, כי רבים מאזרחי ישראל מנצלים את ההזדמנות, ומקדישים מספר שבועות לשיפוץ הבית בתקופה זו.

ימים של שיפוצים טומנים בחובם לא מעט כאב ראש ובלגן, כאשר אנו מנהלים את חיינו בין דליי מלט לערימות של קרשים, ומתאמצים להמשיך לשמור על השגרה.

לפניכם מספר דברים שתוכלו לעשות מראש כדי להקל על העומס והבלגן, עוד לפני שהקבלן מניף שפכטל בפעם הראשונה:

מצאו קבלן מקצועי

אנשי המקצוע שילוו אתכם בתהליך הם אולי האלמנט החשוב ביותר בהצלחת השיפוץ כולו. התחילו בקבלת המלצות ובעריכת סקר שוק, שיעזרו לכם לצמצם את האפשרויות למספר קבלנים בודדים.

כדאי מאוד להתמקד בכאלה שמופיעים בפנקס רשם הקבלנים, דבר שמעיד על ניסיונם ורמת המקצועיות שלהם. לאחר מכן, היפגשו עם כל אחד מהם ובדקו את ההתאמה ביניכם. חשוב מאוד לראות עבודות קודמות, ואף לבקש מספרי טלפון של ממליצים שיעזרו לכם לוודא שאתם בוחרים באדם הנכון.

התאמה אישיותית היא גם אלמנט חשוב. הקבלן שתבחרו עתיד ללוות אתכם ולשהות זמן רב בביתכם בשבועות המאתגרים הקרובים, וחשוב שהוא יהיה אדם שאתם מרגישים בנוח איתו ושיש לכם בו אמון מלא.

הגדירו תקציב שאתם יכולים לעמוד בו

חשיבה על תקציב מראש תעזור לכם להבין מהו היקף השיפוץ שאתם יכולים להרשות לעצמכם. קחו בחשבון הוצאות בלתי צפויות שעשויות להוות כעשרה אחוזים מהמחיר הסופי שתשלמו.

תכננו הכול מראש

חשוב מאוד להכין תוכנית מפורטת הכוללת גם את הפרטים הקטנים ביותר. שלב זה נעשה מול קבלן השיפוצים, והוא כולל פרטים כמו ציוד שיש לקנות, מחירים צפויים, לוח זמנים ועוד. אם אתם מתכננים שיפוץ נרחב הכולל שינויים מבניים מהותיים, ייתכן כי תצטרכו גם להיעזר בשירותיהם של ארכיטקט או מעצב פנים. אנשי מקצוע טובים ידעו לכוון אתכם ולעזור לכם לדייק את הצרכים שלכם בצורה המיטבית, בלי לחרוג מהתקציב.

חתימה על החוזה

ברגע שהיקף השיפוץ, לוח הזמנים והתקציב שלכם כבר ברורים ומוסדרים, תוכלו לחתום על חוזה מול הקבלן. החוזה צריך לכלול סעיפים כמו התחייבות לאי חריגה בזמנים ובתקציב. לעיתים החוזה יאפשר חריגות קצובות מראש של אחוזים בודדים, אך הקבלן מתחייב להציע לכם פיצוי אם יחרוג יותר מהמוסכם מראש.

התחשבו בשכנים

השכנים שלכם אינם מרוויחים דבר מהשיפוץ שאתם מבצעים, אך הם נאלצים לשלם עליו בצורת רעש, לכלוך וחוסר נוחות כללית. כדי לשמור על יחסי שכנות טובים, ספרו להם מראש שאתם מתעתדים לשפץ את הבית, הכינו אותם לפרק הזמן שהדבר עתיד להימשך, והתנצלו על כל חוסר נוחות שעשויה להיגרם להם. דברו גם עם הקבלן ובקשו ממנו להימנע מלגרום ללכלוך ובלגן בשטחים המשותפים לדיירים נוספים, לא לתפוס מקומות חנייה רבים ולצמצם את כמות הרעש למינימום.

הגנו על החפצים שלכם

מדובר בעסק מלוכלך, בזה אין ספק. גם אם הם יתאמצו מאוד, אין זה סביר כי המשפצים יצליחו להימנע מהצטברות אבק, נסורת ושברי טיח בכל מקום בחלל. כדי להגן על החפצים והרהיטים שלכם מומלץ לדאוג להם למקום אחסון חלופי לאורך כל תקופת השיפוץ. כמובן שאם מדובר בשיפוץ נקודתי, ניתן לפנות רק את החללים שבהם הוא נערך. אם לא ניתן להעביר את החפצים, הקפידו לעטוף אותם היטב בניילון נצמד.

לסיכום, שיפוץ נקודתי או כללי בבית אינו דבר פשוט, אך עם הכנה מראש ועריכת שיעורי בית, אין סיבה שלא תצלחו את האתגר בהצלחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות