צפו בסרט: כך מכשיר דעאש את לוחמי העתיד שלו

בסרט שנערך על ידי רשת ה-CNN נראים נערים כבני 13 מתאמנים בנשק חי לקראת השתתפותם בקרב • אחד המרואיינים: אולצנו לצפות בטקסי עריפת ראשים ורגימות אבנים
אליעזר היון
ה' אלול התשע"ד / 31.08.2014 16:44

בראיונות האחרונים שהעניק ראש הממשלה לערוצי הטלויזיה הוא לא חדל מלחזור על שם אחד שוב ושוב: דעאש. לא לחינם הזכיר נתניהו את שמו של הארגון שצץ כאילו מחדש בשנה האחרונה: דעאש, או בשמו החדש יותר ‘המדינה האיסלאמית’ הוא ארגון טרור איסלאמי קיצוני השייך לזרם הסוני. בשנים האחרונות בעיקר בשנה האחרונה, התפרסם הארגון כמי שטבח באלפי בני אדם בעיראק ובסוריה.

לפני כשבועיים זעזע הארגון את העולם כשהפיץ סרטון בו נראה לוחם דעאש עורף את ראשו של העיתונאי האמריקני גיימס פולי, ומבטיח כי גורל דומה יפקוד את השבויים המערביים האחרים שברשותו. סרטי ‘עריפת הראשים’ הפכו למזוהים עם הארגון שמבקש להשליט את ההלכה האיסלאמית הקיצונית שלו על כל העולם.

בכתבה שפורסמה ב-CNN ושחלקים ממנה צוטטו גם באתר ‘פזם’, מתועדת הכשרת דור הלוחמים העתידי של הארגון במחנה אמונים המיועד לילדים.

בסרט נראים הילדים מתאמנים בירי חי. הם לומדים להפעיל רובים, להחליף מחסניות, ולהתמקד במטרה. אחד המרואיינים ‘מוחמד’ המתראיין כשפניו מטושטשים מספר על חייו במחנה: “הם לא איימו עלי. הם איימו על אבא שלי. הם אמרו שאם ימנעו ממני ללכת בדרך הג’יהאד ולהצטרף למחנה, הם יערפו את ראשו”.

“הייתי במחנה למשך חודש. בכל בוקר התעוררנו, התאמנו, עשינו הליכה, אכלנו ארוחת בוקר, לאחר מכן ישבנו ולמדנו דת, קוראן ועל החיים של הנביא [מוחמד] ואז התאמנו על כלי הנשק, על הקלאצ’ניקוב ועל שאר הנשקים הקלים”. מוחמד מספר שלא הכל היה ברור לו: “הבנתי חלק מהדברים, כמו חלק מהמשפטים בתפילות. היו הרבה מילים שלא הבנתי כמו ‘כופרים’ ו’בוגדים’ ולא הבנתי למה אני אמור להילחם בהם”.

הילדים נדרשים להיפגש עם ראש הארגון הידוע לשמצה ‘אל בגדדי’ איש אלים, שגם כופה על הילדים להגיע למקומות מסויימים שם הם צופים בעריפת ראשים או רגימה באבנים “היה מישהו שלא צם בכל הרמדאן אז הם צלבו אותו למשך שלושה ימים והייתה אישה שהם רגמו באבנים כי היא עסקה בעבודה זרה”.

דעאש אם כן מציב עובדה מולה עדיין לא התמודד המערב: הוא לא מעמיד ילדים כ’מגנים אנושיים’ אלא הוא שולח אותם להילחם, האם ניתן להיכנס לקרב מול ילדים בני 13? מוחמד בראיון מספר על חבר טוב שלו שנהרג זה עתה בקרב והוא בן 13 שנים. יחד עם זאת, הילדים בסרט נראים מרוצים מ’קייטנת הרצח’ אותה ארגן להם דעאש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות