נתניהו: לתת ויזת עבודה בישראל ל-50,000 מתכנתים מאוקראינה

נתניהו: "אני תומך באשרת כניסה ללא-יהודים, לפליטי מלחמה שיגיעו לזמן קצוב" • בנט: "באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן" • שקד: "יגיעו עשרות אלפים, אם לא מאות אלפי עולים מרוסיה אוקראינה וחבר העמים"
חרדים 10
ל' אדר א' התשפ"ב / 03.03.2022 13:38

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) דברים בכנס סייבר-טק העולמי שמתקיים באקספו תל אביב, והציע להעלות לישראל עשרות אלפי מתכנתים אוקראינים.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

נתניהו אמר: “לעשות כל מאמץ כדי לעצור את הטרגדיה ושפיכות הדמים באוקראינה. בישראל יש לנו ערך עליון לסייע ליהודים באוקראינה שרוצים לעלות לישראל, לבית של כל יהודי העולם. בנוסף אני תומך באשרת כניסה ללא-יהודים, לפליטי מלחמה שיגיעו לזמן קצוב בישראל.

“יש לנו עכשיו עשרות אלפי מתכנתים באוקראינה, כמעט 50,000 לפי חלק מההערכות”, סיפר. “אם לא נמצא פתרונות עבורם, ההייטק והסייבר הישראלי יהיו בבעיה. הפתרון הכי טוב הוא להציע לאותם עובדות ועובדים ויזות לישראל כדי שיבואו לגור ולעבוד כאן, או לפעול במקביל כדי שמדינות שכנות כמו הונגריה, פולין ורומניה, יסייעו לנו בהסכמים בינלאומיים לעבור אליהן ולהמשיך לעבוד עבור חברות ישראליות”.

ראש הממשלה נפתלי בנט שנאם הבוקר בכנס סייבר-טק, קרא למנהיגי העולם לפעול כדי להחזיר את פוטין ולזנסקי לשולחן המשא ומתן.

“יש מלחמה נוראית כרגע באוקראינה. מלחמה היא דבר נורא”, אמר. “בישראל חווינו לא מעט מלחמות, ואני יכול לחלוק איתכם את התובנה המרכזית שלנו – מלחמות קל להתחיל וקשה מאוד לסיים”.

הוא הוסיף: “הדברים נראים רע כרגע בשטח, אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים – אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן”.

שרת הפנים, איילת שקד, קראה היום במהלך כנס ראשי המועצות האזוריות וסגניהם של מרכז השלטון האזורי בישראל, שמתקיים במועצה האזורית גולן, לסייע בקליטתם של העולים מרוסיה ואוקראינה.

“אנחנו חושבים שיגיעו עשרות אלפים, אם לא מאות אלפי עולים מרוסיה אוקראינה וחבר העמים. אתם במועצות האזוריות יכולים לעזור בקליטה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות