החברה השלישית שתחקור: השופטת ממסקנות גולדסטון

ממשיכים את דו"ח גולדסטון: חברת ועדת ההמשך של וועדת גולדסטון שתקפה את ישראל, מונתה לחברה בוועדה שהקימה מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקירת פעילות כוחות צה"ל במבצע 'צוק איתן'
ל' אב התשע"ד / 26.08.2014 13:21

נשיא מועצת זכויות האדם של האו”ם הודיע אמש (שני) על מינוי השופטת לשעבר מארי מקגוון דיוויס כחברה השלישית בוועדה לחקירת פעילות כוחות צה”ל ברצועת עזה במבצע ‘צוק איתן’.

מקגוון דיוויס תצטרף ליו”ר הוועדה, פרופ’ וויליאם שאבאס, ודודו דיאן, ותחליף את עורכת הדין הלבנונית אמל עלם א-דין, שהתפטרה מהוועדה זמן קצר לאחר ההכרזה על הרכבה.

שגריר גאבון במועצת זכויות האדם, המשמש כנשיא ה-47 שלה, הודיע על מינויה של דיוויס – ששימשה בעבר כשופטת בבית המשפט העליון בניו יורק וכתובעת פדרלית.

מינויה צפוי לעורר מחאה נוספת, שכן בעבר הייתה חברה בצוות שחיבר את דו”ח ההמשך למסקנות דו”ח גולדסטון, ובו ביקרה את ישראל על כך שלא חקרה – לדבריה – די הצורך את החשדות לפשעי מלחמה.

בהודעה שפורסמה לפני כשבועיים עם הקמת הוועדה, אמר נשיא המועצה: “צוות החקירה העצמאי יחקור את כל ההפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי בהקשר של הפעולות הצבאיות שבוצעו מאז 13 ביוני 2014”.

הוועדה אמורה למסור את ממצאיה למועצה עד חודש מרץ 2015.

בישראל כבר הבהירו שאין כל כוונה לשתף פעולה עם הוועדה שהוקמה תוך כדי המבצע.

“דוח הוועדה כבר נכתב מראש”, אמר ראש הממשלה. “העומד בראשה כבר החליט שחמאס הוא לא ארגון טרור ולכן אין להם מה לחפש פה. קודם שיבקרו בדמשק, בבגדד, בטריפולי, שיילכו לראות את דאעש, שיילכו לראות את צבא סוריה, שיילכו לראות את חמאס – שם, ולא פה, הם ימצאו פשעי מלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות