אחרי המשטרה: גם הכבאות מסרבת לאשר את הילולת הבאבא סאלי

מפקד מחוז דרום במערך הכבאות מתריע: במידה ולא יושלמו ליקויי הבטיחות במתחם - לא תהיה אפשרות לאשר את הילולא • לדבריו, מארגני האירוע טרם החלו פעולות ההיערכות נדרשות • בסיור של מערך הכבאות במתחם הסתבר: לא ניתן יהיה לעמוד בלוחות הזמנים
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"ב / 29.12.2021 22:19

פקד מחוז דרום במערך הכבאות, טפסר שמוליק פרידמן, מתריע כי במידה ולא יושלמו כלל ליקויי הבטיחות במתחם הבאבא סאלי בנתיבות – לא תהיה אפשרות לאשר את קיומו של האירוע, בהתאם לצו רישוי עסקים. כך דיווח הערב (רביעי) שלומי דיאז ב’ישראל היום’.

השתגעת? הילד שלך לא מוגן? אחד מכל 150 ילדים שחלו בנגיף אושפז

אסון בבני ברק: פעוט בן 3 משך את הסיר הרותח שהונח על הגז במטבח

מפקד המחוז כתב: “תכנית הבטיחות ותיק הבטיחות שהוגשו, נבחנו על ידי רמ”ח הגנה מאש מחוז דרום, ונמצאו בהם פערים רבים בהסדרי הבטיחות באש הנדרשים במקום וכן, בדרכי הגישה של רכבי החירום הנדרשים בעת התרחשות אירוע”.

במכתב ששיגר היום לראש עיריית נתיבות ולפרקליט מחוז דרום טוען טפסר פרידמן, כי בתחילת החודש הובא לידיעתו כי מתוכננת להתקיים ‘הילולת הבאבא סאלי’ בנתיבות, ולפי ההערכות צפויים להשתתף כ-100-150 אלף איש.

“על אף שלא הוצגה כל פעילות מטעם מארגני האירוע עד לתחילת השבוע, הנחתי על ביצוע סיור וביקורת מטעמנו במתחם ההילולה ובקבר הרב ובתאריך ה-16 בדצמבר בוצע הסיור על ידי רמ”ח ההגנה מאש ורמ”ד הגנה מאש תחנת נתיבות ובמהלכו נמצאו פערים רבים בהסדרי הבטיחות באש הנדרשים במקום”.

הוא הוסיף: “לאור זאת, אף נשלח מכתב התייחסות רמ”ח ההגנה מאש המחוזי אל כלל בעלי התפקידים הרלוונטיים המתריע על הפערים ועל היקף ההכנות הנדרשות לשם קיום ההילולה”.

פרידמן ציין במכתב כי ביום שני התקבלה לראשונה בקשת רישוי, וזאת לאחר פניות רבות מטעם מערך הכיבוי אל הגורמים השונים. כמו כן הוגשה תוכנית בטיחות לאישור באמצעות יועץ הבטיחות מטעם מפיק האירוע.

“לדאבוני הרב, טרם החלו כלל פעולות ההיערכות הנדרשים ובהם הכנת דרכי המילוט, דרכי הגישה לרכבי החירום, הצבת עמדות וציוד כיבוי אש במתחם, הסדרת ברזי הכיבוי במתחם, סילוק מפגעים ועוד. כמו כן, טרם הוגשה תכנית ותיק הבטיחות העדכניים בהתאם להערות שניתנו”, כתב פרידמן.

במהלך הסיור הסתבר כי על אף דברי מפיק האירוע, לא תהיה באפשרותו נוכח לוחות הזמנים, לסיים את כלל ההכנות הנדרשות טרם האירוע.

מוקדם יותר היום המשטרה הוציאה צו האוסר את קיום הילולת הבאבא סאלי ז”ל בנתיבות – בשבוע הבא.

מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הורה כי השנה לא תתקיים ההילולה המסורתית בהשתתפות הקהל הרחב ולא תותר כניסה לציון הקבר והמתחם. “הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב טען כי אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות”, נאמר בהודעת המשטרה.

בהמשך הודיעה המשטרה: “בעקבות פניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תוכנית בטיחות
    30/12/2021 15:36
    ליאור בטיחות
  1. אם אכן נמצאו פערים בתוכנית בטיחות זו בהחלט סיבה מוצדקת לבטל את האירוע!