ח”כ גדי יברקן ביטל את השתתפותו ב’שבתרבות’ בחריש – וזו הסיבה

ח"כ גדי יברקן מהליכוד ביטל השתתפותו באירוע בחריש: "למרות שאינני שומר שבת הודעתי למארגנים שלא אגיע לשבת תרבות הקרובה בחריש. החלטה זו היא החלטה אישית שלי ולא קשורה לשום לחץ ציבורי מאיש כזה או אחר"
חרדים 10
י"ז אלול התשפ"א / 25.08.2021 16:25

ח”כ גדי יברקן מהליכוד ביטל השתתפותו באירוע ‘שבתרבות’ שעתיד להתקיים בחריש – בגלל שהאירוע מתקיים בשבת.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

שלישי כבר קיבלת? אם אתה בגיל 30 ומעלה מגיע לך לקבל כעת תגבור

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

לפי דיווח בערוץ 7, את האירוע מארגנת עמותת ‘חריש חופשית’ כחלק ממיזם אירוע ‘שבתרבות’ המתקיימים ברחבי הארץ. את האירוע ינחה העיתונאי אטילה שומפלבי, וישתתפו בו ח”כ ולדימיר בליאק מיש עתיד ועדי גבע סמנכ”לית מכון מדגם.

על אף שכבר אישר את הגעתו לאירוע, ח”כ יברקן הודיע כי הוא מבטל את השתתפותו, על מנת שלא לפגוע ברגשות רבים מבני הקהילה האתיופית בישראל.

במכתב ששיגר יברקן לרב העדה האתיופית בחריש, הרב יעקב טקה, הוא כתב: “לפני כמה ימים קבלתי הזמנה להשתתף ב’שבת תרבות’ בעיר חריש, יוזמה שרצה כבר כמה שנים בכל הארץ, יוזמה שאני מברך עליה כמובן. יוזמה שמאפשרת לאזרחים רבים ברחבי הארץ שאינם שומרים שבת לפגוש ולשמוע את נבחרי הציבור, מעצבי דעת קהל, אנשי תקשורת ועוד”.

הוא הוסיף: “במסורת של הקהילה שלנו, לשבת יש את המקום הכי מרכזי וחשוב. אבותינו חירפו נפשם למען קדושת השבת, השבת גמלה להם בכך שילדיהם זכו לעלות לישראל לאחר 2,700 שנה. כיום אנחנו שותפים מלאים בהמשך בנייתה של מדינת ישראל”.

“למרות שאינני שומר שבת (אבל בהחלט מתקרב…), חשוב לי מאוד לא לפגוע ברגשות רבים בני הקהילה שומרי מסורת ושבת. לכן, הודעתי למארגנים שלא אגיע לשבת תרבות הקרובה בחריש.

הוא הדגיש: “החלטה זו היא החלטה אישית שלי ולא קשורה לשום לחץ ציבורי מאיש כזה או אחר. לאחר בירורים שעשיתי הבנתי שזו הפעם הראשונה ש’שבת תרבות’ מתקיים בחריש.

“אני כמובן מברך על כך שתהיה הזדמנות לתושבי חריש שרוצים בכך, אך כמי שגדל על מסורת ביתא ישראל, יהיה לי קשה מצפונית להיות הראשון שפותח שבת תרבות בעירכם בפעם הראשונה. אי לכך ביטלתי השתתפותי. מצאתי לנכון לעדכנך באופן אישי כמי שמייצג את הקהילה בחריש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות