העדה החרדית הספרדית: לא לנפוש בצימרים ובתי מלון

"מכה מנפש ועד בשר, כי רבו המתפרצים השוהים בבתי מלון או צימרים, ובהם צופים בכלי משחית שרבים חללים הפילו" • הרב אברהם בצלאל ל'חרדים10': לבית הדין הגיעו תלונות רבות על התפרקות משפחות בעקבות הנופשים
אליעזר היון
כ"ג אב התשע"ד / 19.08.2014 15:21

בד”ץ העדה החרדית הספרדית יוצא במכתב חריף אודות טיולי הנופש תחת הכותרת ‘לאפרושי מאיסורא’: “המכה מנפש ועד בשר, כי רבו המתפרצים השוהים בבתי מלון או צימרים, ובהם צופים בכלי משחית שרבים חללים הפילו”.

במכתב מדגישים הרבנים כי אחת מן הפירצות החדשות היא במתקני הנופש הסמוכים לחופי הים “והאחרון הכביד במתקנים היורדים לים, בפירצת גדרי צניעות חמורים, ואלוקינו שונא זימה הוא”.

הרב אברהם בצלאל דובר העדה החרדית הספרדית שוחח עם חרדים10 והבהיר כי לאחרונה הגיעו לידי הבד”ץ תלונות רבות על בתים שנהרסו הן מבחינה רוחנית והן מבחינת שלמות התא המשפחתי.

לדבריו היקף התופעה צמח למימדים מבהילים כאשר מידע הזורם לבית הדין מספר על אנשים היוצאים לחופשה בבתי מלון, בהם מארגני הנופש מבטיחים כי ‘הכל על טהרת הקודש’ ואז הם נתקלים בכלי משחית פתוחים והם נחשפים לתלבושות לא צנועות ולשאר מראות אסורות.

הרב בצלאל מזכיר כי ראב”ד העדה החרדית בדורות הקודמים מרן הרב יוסף סוסו הכהן, שהיה גם ראש ישיבה הקפיד שתלמידיו לא יצאו בחופשות באותם זמנים בהם היו יוצאים הגויים. חופשה בזמן שהמון העם הפרוץ יוצא עלולה להביא למכשול.

בעדה החרדית הספרדית מבקשים להזכיר כי ככלל ימי החופשה שהיו נהוגים בעבר כללו רק את ימי ניסן ותשרי. שכן אז טרודים האנשים בהכנות לחג הסוכות ולחג הפסח ואין עיתותיהם בידיהם להיכשל ולהתדרדר רוחנית.

ועד

“ישנם גורמים המנסים לנצל את המצב ואת הצורך לצאת לחופשה, והם מדרדרים את הציבור החרדי לידי קלות דעת וקלות ראש” אומר הרב אברהם. “צריך לצאת לחופשה, אך צעיר להיזהר לא לאבד את הקניינים הרוחניים. בזמני היו מחליפים דירה לא מעבר לזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות