מינוי ראשון: חיה קליגר נבחרה לראשת מועצה דתית בעמק יזרעאל

השר לשירותי דת מתחיל למנות נשים במועצות הדתיות: "אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות" • הודיע כי לא יאפשר הקמת מועצה דתית בישראל מבלי שיהיה בהרכבה "ייצוג נשים הולם"
יוסף גרינבוים
ו' אב התשפ"א / 15.07.2021 18:11

חיה קליגר נבחרה היום (חמישי) לתפקיד יו”ר המועצה הדתית שדה יעקב-עמק יזרעאל. קליגר היא היחידה שמחזיקה כיום בתפקיד יו”ר מועצה דתית.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

עם כניסתו של השר לשירותי דת מתן כהנא לתפקידו, הוא החל  בתהליך בחירת הרכבי המועצות הדתיות ברחבי הארץ.

במסגרת סמכותו של השר, הוא הודיע כי לא יאפשר הקמת מועצה דתית בישראל מבלי שיהיה בהרכבה “ייצוג נשים הולם”. לדבריו, ישנה “חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות”.

יצוין, כי עד לפני 35 שנה לא כיהנו נשים במועצות הדתיות בישראל. בחודש ינואר 1986 נבחרה שקדיאל לחברות במועצה הדתית של ירוחם, אך שר הדתות זבולון המר ז”ל ביטל את בחירתה בנימוק שנשים אינן יכולות לכהן בתפקיד זה.

בראשית שנת 1987 הגיע העניין לפתחו של בג”ץ. בג”ץ החליט אז, בפסק דין תקדימי שהתקבל פה אחד, לטובתה של שקדיאל. וכך, בשנת 1988 היא הייתה האישה הראשונה בישראל שכיהנה במועצה דתית.

חיה קליגר, בת 71, תושבת שדה יעקב, כיהנה משנת 2000 בתפקיד מזכירת המועצה הדתית אזורית שדה יעקב עמק יזרעאל וניהלה את המועצה הדתית.

לקליגר ניסיון רב ועשיר בתחום הניהול.

במכתב שפרסם השר לשירותי דת מתן כהנא לרשויות המקומיות כתב השר: “אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים בהרכבי מועצות דתיות ושילוב נשים בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות. הרשות המקומית מתבקשת לתת ביטוי לייצוג הולם של נשים במסגרת ההרכב המוצע מטעמה בהתאם לקווים המנחים שנקבעו לעיל ובמידת האפשר להציע נשים בעלות כשירות לתפקיד ראש מועצה דתית אשר רואות עצמן כמועמדות פוטנציאליות לתפקיד ראשות המועצה הדתית”.

הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שמופיעות גם בהנחיות המשרד לשירותי דת, קובעות כי לפחות 30% מחברי המועצה צריכות להיות נשים.

בפועל, עוד לפני פיזור המועצות הקבועות הייצוג של נשים היה נמוך יותר, ובתקופה שבה כיהנו ממונים זמניים, כמעט ולא כיהנו נשים בתפקידי מפתח. בחירתה של הגב’ קליגר לתפקיד הוא שינוי בתפיסת המשרד לשירותי דת.

מנכ”ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק בירך את הגב’ קליגר ואמר: “אחד היעדים המרכזיים של המשרד בהתאם למדיניות השר כהנא הינה לחזק את ההון האנושי במועצות הדתיות. חיזוק הון אנושי בא לידי ביטוי גם ע”י גיוון תעסוקתי. מינוי נשים כמנהלות בכירות במגזר הציבורי בכלל, ובמועצות הדתיות בפרט הינו צעד חשוב מאד בכיוון הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות