כולם יוכלו לחזור: הטבה למחוסנים שיסעו לחו”ל, הגברת האכיפה

ישראלים שיבקשו לשוב לישראל, לא יידרשו לאישור של ועדת חריגים • ישראלים שלא חוסנו שיבקשו לצאת מישראל, עדיין יידרשו לקבל אישור מהוועדה • ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "כולנו נצטער על זה. יכולים להיכנס לפה וריאנטים שהחיסון לא יעיל נגדם וכל מבצע החיסונים הגדול ייזרק לפח"
תמי גיל
י"ח אדר התשפ"א / 02.03.2021 19:36

ועדת השרים למאבק בנגיף הקורונה אישרה  הערב (שלישי) כי עשרות אלפי ישראלים יוכלו לשוב ארצה מחו”ל, ללא צורך בקבלת אישור של ועדת חריגים.

האישור כולל הכנסתם של 3,000 ישראלים ארצה מדי יום וקידום השימוש באמצעי פיקוח אלקטרוניים על מבודדים.

מחוסנים ומחלימים יצטרכו לעבור שתי בדיקות קורונה, אחת 72 שעות לפני הטיסה לארץ ואחת נוספת לאחר הנחיתה בישראל – ויהיו פטורים מבידוד.

 מי שלא חוסן או החלים יבצע את שתי הבדיקות – ויחויב בבידוד. הנוסעים יוכלו  לבחור בין בידוד במלונית קורונה לבידוד ביתי עם צמיד אלקטרוני – שייאכף גם על ידי שוטרים ופקחים.

ישראלים שלא חוסנו שיבקשו לצאת מישראל לחו”ל, עדיין יידרשו לקבל אישור מהוועדה.

לאור עמדת משרד הבריאות, הוחלט להקצות למשטרת ישראל תוספת של עד 660 פקחים עובדי מדינה בתיאום עם המשרד לבטחון פנים, שיאכפו את הבידוד לשבים מחו”ל.

המתווה המלא שאושר וייכנס לתוקף ביום ראשון:

• 3,000 אזרחים ישראלים יוכלו להיכנס ארצה מדי יום, דרך האוויר ודרך היבשה, בהיקף טיסות שייקבע על ידי משרד התחבורה בתיאום עם משרד הבריאות.

• ישראלים החוזרים מחו”ל יחויבו בבידוד ביתי. מלבד אזרחים מחוסנים או מחלימים, שלא יצטרכו בידוד, אך גם הם יידרשו לעבור בדיקות.

• הבידוד ייאכף בצורה ממוקדת, ויוגדר עבור המשטרה כמשימה ב”עדיפות עליונה”.

• קידום מיידי של האמצעים הטכנולוגיים והחקיקה הנדרשת לשימוש בהם, למען אכיפת הבידוד הביתי.

• אזרחים שלא יכולים לקיים בידוד ביתי, יעבירו אותו במלונית קורונה.

• אזרחים מחוסנים יוכלו לצאת מגבולות המדינה בהתאם להיקף הטיסות. במקביל, תופעל ועדת חריגים ליציאה מישראל שתדון בבקשות יציאה של אזרחים שאינם מחוסנים.

• תתבצע עבודת מטה בעניין כניסה עתידית של תיירים מחוסנים.

במהלך הדיון הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, כי פתיחת השמיים ללא כלים מספיקים לאכיפת בידוד, תביא להכנסתם לארץ של זנים של הנגיף העמידים בפני החיסונים.

“חייבים אמצעי טכנולוגי שיאכוף את הבידוד. אנחנו לא רוצים למצוא את עצמנו בעוד חודש כשאנחנו שואלים ‘איך הכנסנו את הווריאנט הזה לארץ בלי פיקוח וקרתה פה קטסטרופה?'” אמרה.

היא הוסיפה: “כולנו נצטער על זה. יכולים להיכנס לפה וריאנטים שהחיסון לא יעיל נגדם וכל מבצע החיסונים הגדול ייזרק לפח”.

בעקבות ההחלטה, מסתמן כי נמל התעופה בן גוריון יחזור לפעילות כמעט מלאה כבר בשבוע הבא. טיסות יורשו לנחות ולהמריא מישראל ולישראל כמעט ללא הגבלות, אך ייתכן שתהיה הגבלה מסוימת על מספר הנוחתים בכל יום, בכל מקרה המספר יהיה גבוה וייאפשר לישראלים רבים לחזור לארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות