הצדקנית ואשת החסד של קריית אתא: מרת מרים שטרן ע”ה נפטרה

המנוחה ע"ה הייתה במשך 65 אלמנה, לאחר שבעלה, הרב ישראל שטרן ז"ל - ששירת באותם ימים בצה"ל, עלה על מוקש  ונהרג • נודעה במעשי החסד שלה, כאשר כל האומללים והעניים של קרית אתא אכלו על שולחנה
יוסף גרינבוים
ט"ו טבת התשפ"א / 30.12.2020 15:37

בשבת נפטרה מרת מרים שטרן ע”ה, תושבת קרית אתא, ניצולת שואה – מאחרונות הנשים שנשאו על ידן את המספר שהטביעו עליהן הנאצים במחנה ההשמדה אושוויץ.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

המנוחה ע”ה הייתה במשך 65 אלמנה, לאחר שבעלה, הרב ישראל שטרן ז”ל – ששירת באותם ימים בצה”ל, עלה על מוקש בחודש אב תשט”ז –  ונהרג, בעת מילוי תפקידו.

לפטירת בעלה עברה מירושלים עם ארבעת ילדיה לקרית אתא, שם, ברחוב המיסדים, התגוררה עד ליום מותה.

היא הייתה בת דודתו של הרב חיים מיכאל דב ויסמנדל זצ”ל, והאחרונה מבני המשפחה שנותרה בחיים.

בימי השואה הגיעה יחד עם משפחתה אל מחנה אושוויץ. כאשר התייצבו בני המשפחה בפני הצורר מנגלה, הוא סימן להן לעבור ימינה. אולם היא ואחותה, מרת  וקסמן – בעלה עבד בבניית מצבות בקרית אתא, הסבתה של רעיית הצלם שוקי לרר –  רצו להצטרף שמאלה ולצעוד עם ההורים. אלא שמנגלה כפה עליהן לעבור ימינה –  וכך ניצלו.

מכריה מספרים על אישה צדקנית שנודעה במעשי החסד שלה, כאשר כל האומללים והעניים בעיר אכלו על שולחנה. “דמות מיתולוגית בקריית אתא”, אומרים התושבים.

הותירה אחריה שני בנים ובת – מרת אסתר נויפלד, מחנכת בבית ספר בית יעקב, וצאצאים. בתה מרת איילה פולק ע”ה נפטרה לפני מספר שנים ממחלה קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות