ברסלב: השוטרים הישראלים נדבקו משוטרי אומן, אבל משמיצים אותנו

נחום קרלינסקי 'פרויקטור הקורונה' מטעם חסידות ברסלב באומן: "בין החסידים לארבעת השוטרים הישראלים לא נוהל שום קשר ומגע" • "המרפאה באומן שפעלה במשך שלושה שבועות לא טיפלה אפילו בסיבוך קורונה אחד"
נתן פרל
י"ג תשרי התשפ"א / 01.10.2020 11:02

שני שוטרים ישראלים שיצאו לאומן לקראת ראש השנה נדבקו בנגיף הקורונה.

נחום קרלינסקי ‘פרויקטור הקורונה’ מטעם חסידות ברסלב באומן, אומר הבוקר (חמישי) בתגובה: “למיטב ידיעתנו, השוטרים הישראלים באו במגע קרוב עם שוטרים אוקראינים. בין החסידים לארבעת השוטרים הישראלים לא נוהל שום קשר ומגע, עקב סירוב ממשלת ישראל לניהול מתווה מתואם”.

לדבריו, “נציגי ברסלב נמצאים ביחסים טובים עם המשטרה האוקראינית בכל הרמות, כך שגם לצורך התיאומים, השיגו הנציגים את כל הנדרש, ישירות וללא שום צורך בנציגי משטרת ישראל”.

קרלינסקי מדגיש: “באומן החסידים ששהו במקום עברו בדיקות ובידוד. צוותי השיטור האוקראינים שהוזרמו לאומן, כ-900 במספר, ככל הידוע לא נבדקו טרם הגעתם, ואכן ידוע לנו כי דווח ברשתות מקומיות, על הדבקות בקרב שוטרי אומן”.

הפרויקטור מוסיף: “באופן תמוה יצאו ארבעת השוטרים הישראלים מישראל לאומן, על אף שישראל סירבה לאשר אפילו לרופאים שאינם בתפקיד לצאת מישראל, זאת כדי לספק מענה בריאותי לאלפי השוהים”.

לדבריו, “מתוך 8000 ישראלים שיצאו מישראל, כדי להגיע לאומן, רק 17 חוזרים אומתו כחיוביים, רובם מבלארוס –  אותם אלפים שנתקעו שם שבועות, בגלל העקשנות הישראלית שלא להסכים למתווה מתואם. בנוסף, המרפאה באומן שפעלה במשך שלושה שבועות לא טיפלה אפילו בסיבוך קורונה אחד.

“כל זאת אחר מסע דה-לגיטימציה של שיסוי, שהגיעו לשיאו במכתבו של גמזו, שאת תוצאותיו, יהודי אוקראינה יאלצו לספוג זמן רב – ונמשך בימים אלו, בהכתמת חסידי ברסלב”.

קרלינסקי: “משרד הבריאות צריך לעשות חשבון נפש על התנהלותו. המציאות המרה מוכיחה – על גב ההתעקשות להתעמר בחסידי ברסלב, שכל רצונם היה להתפלל אצל רבם – נשרפו כל גשרי האימון שנותרו עם כלל הציבור החרדי.

“על אף שמבין 8000 היוצאים מישראל לאומן, נתגלו עשרות בודדות של נדבקים בחזרתם – התדרוכים מהמשרד ממשיכים להשמיץ את החוזרים מאומן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות