פרקליטיו של נתניהו: הראיון של מנדלבליט – שיבוש הליכי משפט

פרקליטי נתניהו במתקפה על היועץ המשפטי, בעקבות ראיון שהקלטות ממנו פורסמו: "שבעל תפקיד, שנמצא בעצמו בניגוד עניינים, יחליט על נבצרות של ראש ממשלה מכהן הוא אנטי דמוקרטי" • שקד: "נבצרות לא נתונה להחלטתו של היועץ, זו החלטה פוליטית ולא של התובע שהגיש את האישום"
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"א / 29.09.2020 23:41

פרקליטי ראש הממשלה תוקפים את היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט, בעקבות הקלטות שפורסמו הערב (שלישי) בחדשות 12 מראיון שהעניק ל’משפחה’,  בו ציין כי האפשרות של הוצאת נתניהו לנבצרות לא ירדה מהפרק.

“הרעיון שבעל תפקיד, בכיר ככל שיהיה, שנמצא בעצמו בניגוד עניינים, יחליט על נבצרות של ראש ממשלה מכהן הוא אנטי דמוקרטי, ניסיון לסכל את רצון הבוחר ובניגוד גמור לחוק יסוד הממשלה”, ציינו.

פרקליטי נתניהו טענו עוד, כי עצם הריאיון מהווה עבירה פלילית: “הריאיון של היועץ משפטי לממשלה בעניין המשפט, עולה כדי שיבוש הליכי משפט”.

בראיון הסביר היועץ  מנדלבליט: “יש עניין אחר… העניין האחר, זה נורמטיבי, זאת אומרת חוסר בנבצרות של כל התפקודית נורמטיבית. האם, כמו שאני עושה את ההבחנה ואני אומר – יש נאשם מר בנימין נתניהו ויש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, זה לא אותו דבר”.

לדבריו, “אם אתה מערבב את הדברים ומשתמש בכוח השלטוני שלך כראש ממשלה, כדי להשפיע עליך פלילית, פה מתחילה להיות בעיה קשה. איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? אז אם באמת אי אפשר להתמודד איתה, יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות”.

היועמ”ש נשאל מתי אפשר לדעת בדיוק אם נתניהו עובר על ניגודי העניינים, והשיב: “זה לא מתמטיקה. אני לא נחפז, ואני מנסה להיות מאוד שקול ורגוע. בכל פעם אני סופר עד אלף, לא עד עשר”.
מנדלבליט הוסיף: “אני לא מתנהג כמו רשתות חברתיות, אבל אני אומר שלעניין הזה בדיוק נועד הסדר ניגוד העניינים. הוא (נתניהו) לא עושה לי טובה. אני לא מקבל כשהוא אומר ‘אני אקח על עצמי התנדבות מגבלות’. אתה חייב לקחת מגבלות, זה מה שאמר בית המשפט העליון בפסק הדין שלו, המגבלות האלה נועדו שתיקח על עצמך ונעשה הבחנה”.

גם שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, הגיבה על הראיון: “חברי הכנסת ורק הם, יחליטו מי יהיה ראש הממשלה. נבצרות לא נתונה להחלטתו של היועץ, זו החלטה פוליטית ולא של התובע שהגיש את כתב האישום”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות