זוג ישראלי טעה ביממה והגיע בסוף נעילה לבית הכנסת. מה עשה הרב?

בעיצומה של תפילת נעילה נפתחה דלת בית חב"ד בעיר אולם שבגרמניה: זוג ישראלי הגיע לתפילת 'כל נדרי', אחרי סעודה מפסקת • מה עשה שליח חב"ד, הרב שניאור זלמן טרבניק?
חרדים 10
י"א תשרי התשפ"א / 29.09.2020 17:09

רגע לפני תפילת נעילה נפתחה דלת בית חב”ד בעיר אולם שבגרמניה, וזוג נכנס פנימה עם תינוק. מדובר בזוג ישראלי, שעבר להתגורר באזור לפני כמה חודשים, והקשר שלהם עם בית חב”ד, עד אמש, היה טלפוני בלבד.

לפני החג, נרשם הזוג לכל התפילות. לשליח במקום, הרב שניאור טרבניק, הם סיפרו כי לקחו חדר במלון קרוב בשביל לפקוד את בית חב”ד במהלך תפילות יום הכיפורים.

אלא, שכמו בסיפורים המפורסמים, הם טעו ביום.

מראש הם סגרו את העסק שלהם ביום הקדוש, הודיעו לעובדים שיש יום חופש, את הכלבים השאירו בכלבייה – והגיעו במיוחד לבית חב”ד. לפני זה, אכלו סעודה מפסקת.

ואז, בשעה 19:00 של היום הקדוש, בעיצומה של ‘נעילה’, נכנסו פנימה.

“כשהבינו את טעותם, הם כמובן הרגישו נורא”, סיפר הרב טרבניק.  “לי אישית היתה הרגשה שכעת, כשהגיע הנער שלא יודע אפילו לקרוא, וצועק מעומקי ליבו התפילות – וודאי שהן יתקבלו”.

הרב טרבניק סיפר לזוג הנבוך את סיפורו של החזן בבית הכנסת הגדול של פרנקפורט הלא רחוקה, ר’ צודיק גרינוולד.

הנה הסיפור – שפורסם לראשונה לפני 6 שנים בחרדים 10 – בקצרה: לפני שנים אחדות, עם סיומה של תפילת ערבית של מוצאי הצום, עזב החזן גרינוולד את בית הכנסת בפרנקפורט, בדרכו לבית המלון לשבור את הצום. בפתח בית הכנסת נתקל ביהודי מבוגר, גרמני, ששואל אותו מדוע האורות כבויים – “הרי יום כיפור היום”.

התברר כי לאותו יהודי היה קשר אחד פומבי ליהדות שעליו הקפיד בכל השנים: תפילת ‘כל נדרי’ של ליל יום הכיפורים. משנודע לו כי הפעם החמיץ ביממה, החל לבכות בכי תמרורים.

“הקשר שלי עם העם היהודי ניתק כעת”, יילל.

החזן גרינוולד לא ידע את נפשו ומיד אמר לאותו יהודי: “בוא עמי לבית הכנסת, לא הפסדת כלום”.

החזן גרינוולד עטה שב את הטלית ופצח ב’כל נדרי’. היהודי, שהבין את הסיטואציה, החל לבכות. גם החזן גרינוולד החל מתרגש עד עמקי נשמתו.

וחזרה לעיר אולם של תשפ”א.

כשהרב שניאור טרבניק סיים לספר את הסיפור, הוא כיבד את הצעיר הישראלי  לסגור את ארון הקודש, בסיום תפילת נעילה.

כשיצא הצום, העניק הרב טרבניק לזוג סט של ארבעת המינים, בכדי שלא יפספסו את המצווה בימי הסוכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות