דחיית התקציב אושרה I נתניהו: לא דיברתי על גנץ כמו שהוא דיבר עליי

הכנסת אישרה ברוב של 67 מול 37 את הצעת החוק של ח"כ האוזר: המועד הקובע לאישור התקציב יהיה ה-23 בדצמבר • נתניהו: "לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה. אבל אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים"
אריה ריבקינד
ה' אלול התש"פ / 24.08.2020 22:36

אחרי נאום לוחמני של בני גנץ והצהרה של בנימין נתניהו, מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הצעת החוק שדוחה ב-120 יום את המועד האחרון לאישור תקציב המדינה, ומונעת את פיזור הכנסת.

בעד החוק הצביעו 67 מול 37 מתנגדים.

ראש הממשלה אמר לכתבים בכנסת: “החלטתי כיצד להעביר את ההחלטה שנעביר עכשיו כדי להבטיח שלא יהיו בחירות, כי זה חשוב לעתיד ולהווה של מדינת ישראל.

“זה קשה מאוד לעשות את זה כשמתוך הממשלה תוקפים את ראש הממשלה. אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי על בני גנץ במונחים כאלה. אני לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה. אבל אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים מול האתגרים והמשימות שלנו.

“זה מה שאני עושה כל חיי למען המדינה שלנו למרות התקפות בלתי פוסקות מהתקשורת ומיריבים פוליטיים, גם מתוך הממשלה. אני חושב שעכשיו צריך לעשות את מה שחשוב לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל”.

בדיון במליאה אמר ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “גנץ ונתניהו משחקים במדינת ישראל, בכלכלתה, באזרחיה, בחינוך הילדים שלה, הבריאות שלה, ברווחה שלה ובחשבון הבנק שלה, בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים במדינת ישראל. הם לא מסוגלים להתעלות מעל המריבות הקטנוניות שלהם אפילו בשביל המינימום ההכרחי של תקציב מדינה. המדינה לא יכולה להתנהל בשגרה בלי תקציב מסודר ובוודאי ובוודאי שהיא לא יכולה להתנהל בתקופת משבר כלכלי בלי ודאות ויציבות.”

ח”כ עודד פורר: “בצער לא רב וביגון לא קודר אני מודיע כי ממשלת ישראל ה-35 הלכה לבית עולמים. תעודת הפטירה כבר כתובה אך עדיין לא נחתם התאריך. הצער לא נורא והיגון לא קודר כי מאז הקמת הממשלה אני בכל פעם חושב שהממשלה הזו לא יכולה להגיע למחוזות נמוכים יותר, ופעם אחר פעם אני מגלה שנתניהו, גנץ, ליצמן, גפני ודרעי מצליחים להוריד את הציבוריות הישראלית נמוך יותר.

“עומדים מול הציבור הישראלי ומנהלים קרבות עזים לכאורה על נושאים שברומו של עולם, אבל בפועל אתם נלחמים על דבר אחד על ההישרדות האישית שלכם.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות