אין בחירות I גנץ: “בבחירות יישפך דם, 100 ימי השתיקה שלי הסתיימו”

ראש הממשלה הודיע דקות לפני נאומו של גנץ כי חברי הכנסת והשרים של הליכוד יצביעו בעד החוק לדחיית התקציב והבחירות ב-120 ימים • גנץ: "100 ימים שתקתי למתקפות אישיות של גידופים, השפלה ולעג של בכירי הליכוד. מאה ימי ההבלגה והשתיקה שלי הסתיימו"
אריה ריבקינד
ה' אלול התש"פ / 24.08.2020 21:16

שר הביטחון בני גנץ מסר הערב (שני) הצהרה מיוחדת במשכן הכנסת, בה הודיע על תמיכתו בפשרת הדחייה של תקציב המדינה.

נתניהו הקדים אותו בדקות ספורות והודיע בסרטון  שפרסם כי הורה לחברי הליכוד לתמוך בהצעה.

בכך איום הבחירות ירד מהפרק – עד הפעם הבאה, בעוד 120 יום.

גנץ פתח: “לפני 100 ימים, החלטתי לשים בצד כל שיקול אישי או פוליטי – ולעשות את מה שהתחייבתי לו מאז התגייסתי לצה”ל – לשים את ישראל לפני הכל, את טובת המדינה לפני טובתי האישית.

“אתם מכירים אותי היטב: שום מתקפה אישית, שום עלילת דם ושום איום לא יכופפו אותי. 100 ימים נתתי לשותפיי הפוליטיים לממשלה להבין שפניי לשותפות, שידיי הושטו לשיתוף פעולה ושלבי פתוח לדאגה אחת בלבד – דאגה לביטחונם לבריאותם ולפרנסתם של אזרחי ישראל.

“100 ימים שתקתי שתקתי למתקפות אישיות של גידופים, שתקתי לניסיונות ההשפלה, לגידופים וללעג של בכירי הליכוד. מאה ימי ההבלגה והשתיקה שלי הסתיימו. הם מסתיימים מכיוון שהמדינה צריכה יציבות ולא עיסוק בלתי פוסק בצרכים אישיים. היא צריכה ממשלה שפניה לצרכיה של החברה הישראלית ולא להתכתשות פנימית”.

גנץ המשיך:  “לא אתן לאיש לאיים על ישראל בבחירות. מי שמדבר על הבחירות, לא מאיים עלי – הוא מאיים על הישראלים, לא אתן לאף אחד להוריד את ישראל על ארבע. אם חלילה נגיע לבחירות – יישפך פה דם ברחובות”.

גנץ הבהיר: ”לא אתן שמישהו ימנה בובות מטעמו לתפקידים ציבוריים במקומות רגישים. אף אחד לא ירים את ידו על שלטון החוק. נתניהו, אם פניך לשיתוף פעולה לטובת אזרחי ישראל – ידי נשארת מושטת. אם פנייך לתרגילים או פגיעה בשלטון החוק – היא אינה.

”אני וחברי נכנס למליאה ונדחה את התקציב כדי למנוע בחירות. פרק מאה הימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיים. בוא נתחיל בפרק של שותפות”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע – בהצהרה מיוחדת –  כי חברי הכנסת והשרים של הליכוד יצביעו הערב בעד החוק לדחיית התקציב והבחירות ב-120 ימים.

”הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו עכשיו זה בחירות, ולכן אני הודעתי אתמול שאני מקבל את הצעת הפשרה של ח״כ האוזר על שני חלקיה – גם דחיית התקציב, וגם הקמת ועדת מינויים משותפת. גם הודעתי שאני לא אשתתף במינוים של היועמ״ש, פרקליט המדינה ומפכ״ל המשטרה”, אמר נתניהו.

”לצערי, כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר ברחו ממנה אחר כך, הוסיפו כל מיני דברים, שינו כל מיני דברים – ואני עדיין חושב שזה חוסר אחריות ללכת לבחירות כשאין לנו מסגרת תקציבית מאושרת, כשאנחנו ערב פתיחת שנת הלימודים”.

נתניהו הדגיש: ”הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב. אני אמשיך לעשות את הדבר הנכון, למנוע בחירות מיותרות כשלא צריך, ואני מקווה שגם אחרים ינהגו ככה”.

עד חצות תצטרך הכנסת לאשר את החוק לדחיית המועד לאישור התקציב ב-120 יום, ובכך למנוע את פיזור הכנסת ה-23.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות