הילד מהת”ת הוכנס לבידוד – אך ‘כללית’ סרבה לבדוק אותו

תלמיד כיתה ב' ב'דרכי יושר' בברכפלד ישב ליד ילד חולה 3 ימים • אך בעוד שבכל קופות החולים מבצעים בדיקות אפילו לבני המשפחות של ילדי הכיתה, ב'כללית' מסרבים לבדוק אותו • התוצאה העגומה: יתכן שהילד חולה אך המשפחה הברוכה ממשיכה לצאת ללימודים, לעבודה ולקניות
תמי גיל
ט' סיון התש"פ / 01.06.2020 10:41

בעיר מודיעין עלית נכנסו כל ילדי כיתה ב’ בתלמוד תורה ‘דרכי יושר’, הממוקם בשכונת ברכפלד – לבידוד. זאת, לאחר שבערב חג השבועות הגיעו תוצאות בדיקה שערך אחד התלמידים בכיתה וגילו כי הוא נשא של הנגיף.

אחד הילדים בכיתה, בן למשפחה ברוכת ילדים שהוריו קיבלו טלפון מהנהלת התלמוד תורה, הוכנס גם הוא לבידוד. הילד, חשוב להדגיש, ישב ליד הילד החולה שלושה ימים, בוקר ואחר צהריים, ואחר כך שב הביתה. לאור כך, קיים סיכוי סביר שבן המשפחה נדבק והדביק.

אולם, בעוד אמו מבקשת לבצע לו בדיקה, קופת חולים ‘כללית’ סירבה. זאת, בניגוד לקופות חולים אחרות שהזמינו את המשפחות של ילדי הכיתה להיבדק – כאשר חלק מהקופות אף מאפשרות לבצע בדיקה של כל בני המשפחה.

וכך, בעוד שקיים חשש כי הילד עצמו נדבק מחברו, כל אחיו ואחיותיו, כמו גם ההורים יוצאים מהבית לבתי הספר, מעון, ‘חיידר’, לעבודה ולקניות. “אין להם אחריות אמיתית, אלא כללים יבשים חסרי טעם”, אומרת האם.

כעת נותר לכם רק לדמיין עד כמה חסרת אחריות הנהלת הקופה: איזו הדבקה עלולה לפרוץ בעיר כשכל המשפחה הזו מסתובבת חופשי, בעוד הילד מסורב בדיקה.

האמא אומרת לחרדים 10: “היום בבוקר הסברנו את העניין בצורה כזו הגיונית, רופאה אחת הבינה והשניה אמרה שאין צורך. כעת כל ה’חיידר’ מבצע בדיקות, חוץ ממבוטחי ‘כללית’.

“הם חצופים”, היא ממשיכה. “אנחנו ב’כללית’ ולמען הקהילה רצינו לעשות בדיקה שבמידה שהיא תצא שלילית, נהיה עדיין באיזשהו ספק, אבל אם חיובית – אנחנו צריכים לדעת. כל הקופות אישרו לתלמידים ו’כללית’ עדיין עושים בעיות”.

לדבריה, “הם היו צריכים לרדוף אחרינו במצב הזה בכדי שנעשה את הבדיקות ולא ההפך. לנו יהיה מאוד לא פשוט לקבל תשובה חיובית… ובכל אופן יש לנו אחריות.

“לבודד ילד אחד זה קשה מאד פיזית ורגשית. הוא נרדם במרפסת בערסל, ואנחנו לא נכנסים לשם – ופחדתי שהוא יתקרר. הייתי צריכה להעיר אותו בכל מני צורות שיעבור לחדר שבו הוא ישן. מתוך שינה הוא הלביש מסכה ועבר. אחר כך ראיתי שהוא ישן עם המסכה ופחדתי שלא ינשום טוב, אז הייתי צריכה איכשהו להוריד לו את זה ומיד לשטוף ידיים, והכל עם דמעות, כי זה קשה הוא עוד קטן… כולה ילד בכיתה ב”.

תגובת ‘כללית’ טרם התקבלה. לכשתתקבל – נפרסמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה אתם מתפלאים
    01/06/2020 19:22
    הודיה
  1. הקופה הגרועה ביותר . מניסיון אישי, זמינות תורים זוועתית ויחס דוחה ללקוחות הקופה. חבל מאוד !!!