הפרקליטות סירבה לחקור את עודה? “הנה תרגום, כעת תחקרו”

אחרי שהפרקליטות הסבירה כי לא תפתח בחקירה נגד ח"כ איימן עודה, שהלל את נאסרללה, משום ש"המאמר הועבר ללא תרגום" - 'בצלמו' שיגר תרגום, לצד תלונה רשמית שהגיש במשטרה • עו"ד מיכאל ליטווק: "בעצם כתבתם שצעיר ערבי אינו יכול להגיש תלונה בשפתו לפרקליטות המדינה!" 
חיים טוויל
ד' אייר התש"פ / 28.04.2020 11:52

פרסום ראשון בחרדים 10: ארגון ‘בצלמו’ שיגר הבוקר (שלישי) לפרקליטות המדינה מכתב בן 18 עמודים, בו מחה על החלטת הפרקליטות לדחות את הבקשה לפתוח בחקירה נגד איימן עודה, יו”ר הרשימה המשותפת, בגין פרסום מאמר שהילל את חסן נסראללה – רק משום שלא צורף תרגום למאמר.

הארגון דורש לשנות את ההחלטה ולפתוח בחקירה נגד איימן עודה.

בנוסף צירף הארגון במכתבו את תרגום המאמר שבוצע על ידי ד”ר אדי כהן, מזרחן ומרצה באוניברסיטת ‘בר אילן’, וכן הגיש תלונה רשמית במשטרת ישראל וצירף את האישור על הגשת התלונה.

המשטרה פתחה בחקירה.

הנימוק המשעשע למה לא תפתח חקירה נגד ח”כ עודה שהילל את נסראללה

ההסתה של עודה I כץ: “הפרקליטות לא מסוגלת לתרגם דברי המסית?” 

כפי שנחשף בחרדים 10 בשבוע שעבר, במכתב התשובה של לשכת המשנה לפרקליטות המדינה, נורית ליטמן, ל’בצלמו’ נאמר כי מאמר ההסתה של ח”כ עודה לא ייחקר משום ש”המאמר נשלח אלינו ללא תרגום. לנוכח האמור, לא מצאנו לטפל בעניין שלא בדרך המלך של הגשת תלונה במשטרה”.

המאמר, שפורסם על ידי עודה באתר הערבי bldtna, מהלל את מזכ”ל ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה על היותו מופת להקרבה ומסירות שהקריב מאות שאהידים ואף את בנו.

הפרסום על סירוב הפרקליטות לחקור את הפרשה, רק משום שלא הוגש תרגום, עורר סערה ציבורית וחבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד שלח מכתב נזעם לשר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה בו מחה על ההחלטה: “התגובה של הפרקליטות לפתיחת חקירה נגד איימן עודה היא מזלזלת ומביכה. הסתה ותמיכה חמורה בטרוריסט חסן נסראללה עוברת בלי תגובה, כי הפרקליטות לא מסוגלת לתרגם את דברי המסית?

“אוסיף לשאול, האם במידה והמאמר היה מגיע עם תרגום  כפי שנכתב, הפרקליטות לא הייתה בודקת בעצמה האם התרגום נכון? אבקש את התייחסותכם”.

במכתב הנוקב ששיגר הבוקר היועהמ”ש של ‘בצלמו’, עו”ד מיכאל ליטווק, לשר המשפטים, ליועמ”ש לממשלה ולפרקליטות המדינה – נכתב, בין היתר:

“חרף העובדה כי הגוף היחיד המוסמך להורות על חקירת ח”כ הינו היועץ המשפטי לממשלה ולא משטרת ישראל, ולמרות שהגוף היחיד המוסמך להורות על פתיחת חקירה במקרים של עבירות מסוג הסתה הינה לשכת המשנה לפרקליטות המדינה – נדחה מרשי על ידכם משתי סיבות: מאמר שפורסם בשפה הערבית ואי הגשת תלונה רשמית במשטרת ישראל.

“מרשי דוחה טענות אלו מכל וכל. אין ספק כי דוברי ערבית רבים מצויים בכל המחלקות בפרקליטות וככל שאין אצלכם מספיק עובדים מהמגזר הערבי, מדובר בתופעה חמורה.

“מלבד האמור, משרדכם עובד עם גופי תרגום רבים ואף מחזיק דרך קבע מתורגמנים, והיה בנקל יכול לשלוח מאמר זה לתרגום או להעבירו למתורגמן מטעם משרד המשפטים.

“ללא קשר, החלטתכם מהווה פגיעה חמורה ביותר בכלל אזרחי ישראל הערבים המהווים כעשרים אחוז מאזרחי ישראל”.בהמשך המכתב ציין עו”ד מיכאל ליטווק, כי לאחר חקיקת חוק הלאום, נקבע במפורש בחוק כי מעמדה של השפה הערבית לא ייפגע. בנוסף לחופש הלשון, הנגזר מחופש הביטוי, זכות לכבוד ועיקרון השוויון ומדובר אם כן בפגיעה חמורה בחוסר קבלת תלונה בערבית.

אין מתרגם פה? מנדלבליט. צילום: הדס פרוש, פלאש90

“לפיכך, מענה לפונה ולפיו עליו להגיש תלונה עם מאמר מתורגם לערבית, מבלי שהפרקליטות ומדינת ישראל כולה מוצאות דרך לתרגם מאמר מהווה אפליה קשה ובוטה כנגד בני המגזר הערבי בכללותו המהווים עשרים אחוז ממדינת ישראל וסותרת חוקי יסוד רבים.

“על כן, אודה למענה המבטל שורה זו, בה בעצם נקבע כי צעיר ערבי אינו יכול להגיש תלונה בשפתו לפרקליטות המדינה!”

כמו כן ציין עו”ד ליטווק, לגבי הטענה שהיה על ארגון בצלמו להגיש תלונה במשטרה ולא ישירות בפרקליטות: “מרשי הינו האדם היחיד ממנו דורשים להגיש תלונה בתחנת המשטרה ולא בפרקליטות, במטרה להקשות עליו להגיש תלונה, בעוד לשורת ארגוני שמאל קיצוני, ביניהם האגודה לזכויות האזרח, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, עו”ד מיכאל ספרד ועוד, המשנה לפרקליט המדינה מעבירה מענה ענייני באופן בצורה ישיר ומפורט, במהירות ואדיבות. ושוב מדובר באפלייה בוטה ופגיעה קשה בשיוויון”.

לסיכום דרש עו”ד מיכאל ליטווק מהפרקליטות לפתוח מיידית בחקירה פלילית, וכמו כן לסיים את הטיפול בתלונה נגד ח”כ היבא יזבק – שאף נגדה ישנם טענות קשות להסתה.

בהערת אגב הוסיף עו”ד ליטווק, כי אם גם במקרה של היבא יזבק יש בעיות עם התרגום – הוא מוכן גם במקרה זה לעזור.

מארגון ‘בצלמו’ נמסר לחרדים 10: “לא ייתכן שכל אמירה של יהודי תיחקר והוא יועמד לדין על הסתה וימנעו ממנו לרוץ לכנסת, ואילו ח”כים ערבים יסיתו ויתמכו במחבלים עם דם על הידיים ולא תיפתח אפילו חקירה. מדובר באיפה ואיפה.

“אנחנו דורשים מהפרקליטות לחזור בהם מיד מההחלטה האומללה ולהכריז בפומבי על פתיחת חקירה כנגד איימן”.כפי שדווח בחרדים 10, בשנת 2013 פרסם חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת מאמר בשבח ארגון הטרור החיזבאלה.

במאמר העלה ח”כ עודה על נס את מנהיג חיזבאללה חסן נאסרללה, ש”הציג מודל התנגדות ייחודי” ואף “הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו”.

במאמר שפורסם באתר הערבי bldtna, הוא תהה כלפי ראשי הפלג האיסלמי שהביעו זלזול בנסראללה: “האם אתם רואים בו חץ איראני מורעל ותו לא?”

עודה גם ביקר אותם על שהשמיטו את תוארי הכבוד של נסראללה – “שייח’” ו”סייד”.

עודה הוסיף והעלה על נס את מנהיג חיזבאללה, וכתב כי הוא “ראש התנועה נגד הכיבוש הישראלי ומי שניצח אותו בשנת 2000 והוכיח את עצמו במקצועיות ובהקרבה בשנת 2006”.

עודה הוסיף במאמר כי נסראללה “הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו”. בנו הבכור של נסראללה היה מחבל חיזבאללה שנהרג בידי כוח צה”ל.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עיוורון של בתי המשפט בארץ
    28/04/2020 14:43
    כהן איש צדק
  1. מסתבר שמערכת המשפט בארץ לוקה העיוורון.
    אי הבנה. ראש קטן וסלילת הדרך להשמדת ישראל. ההתעלמות המוחלטת מול מהללי המחבלים(בגעהנוםתהאנחלתם)…



    אבל ביום הזה, יום הזכרון לחללי-צה”ל ופעולות האיבה נראה לכל אויבנו שאנו כאן נשאר כאן לעד ולנצח נצחים.אמן💖🇮🇱💖🇮🇱💖🇮🇱💖✡🕎✡🕎

  2. מסכת שקרים
    29/04/2020 10:44
    ירושלמי
  3. עודה לא הילל את נסראללה מעולם, הוא לא קרוב להשקפת עולמו ורחוק ממנו הן מבחינה דתית, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה לאומית.
    בנוסף, הפרקליטות נתנה תשובה ברורה: אם המתלונן חושב שמדובר בהסתה או בתמיכה בטרור, הכתובת לתלונה היא המשטרה. כל תלונה על אלימות או חשד לאלימות מקומה במשטרה. מה פתאום לפרקליטות?
    ולבסוף, מה פשר הטרוניה כאילו ערבי לא יכול להגיש תלונה בשפתו? ודאי שאינו יכול! חוק הלאום הוא זה שקבע שאין לערבית כל מעמד ברשויות המדינה ורק העברית היא שפה רשמית! מי שתמך בחוק הלאום לא יכול להתלונן שאין מעמד רשמי לשפת ישמעאל! פניות לרשויות (וזה כולל תלונות למשטרה או לפרקליטות) – מעתה רק בעברית, כמתחייב מחוק הלאום!

  4. תתלוננו על ביבי בערבית ותראו אך פתאום הם יודעים ערבית שפת אם
    29/04/2020 12:54
    אחד
  5. תתלוננו על ביבי בערבית ותראו אך פתאום הם יודעים ערבית שפת אם

  6. הפרקליטות ומערכת המשפט...
    01/05/2020 16:46
    נחרד
  7. כצאצאים לכל אלו שרצו בהשמדת הגולה ולהקים זן ישראלי חדש…!
    כל מבוקשם להקים פה מדינה דו לאומית להכחדת הרוב היהודי…