קרב בצמרת I מ”מ פרקליט המדינה למבקר: בדוק את ‘תיק מנדלבליט’

ממלא מקום פרקליט המדינה פנה למבקר המדינה בנוגע לבדיקה הקשורה במעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה בפרשת הרפז • המבקר: אלמד את הפניה ואשיב במישרין
יוני גרין
ג' אייר התש"פ / 26.04.2020 21:32

המאבק בצמרת משרד המשפטים נמשך: ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, פנה היום (ראשון) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בנוגע לבדיקה שהוא עורך בעניין היועץ המשפטי לממשלה.

ממלא מקום פרקליט המדינה ביקש מהמבקר לבדוק פרטים הנוגעים לחלקו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפרשת הרפז.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורמים בסביבת מבקר המדינה אומרים כי הסיכוי שתיפתח חקירה בנושא נמוך עד אפסי, שכן מדובר בדברים שנבחנו היטב גם על ידי בית המשפט, ויש בהם הכרעה שיפוטית.

מדובר בפניה קצרה שאינה כוללת פרטים רבים, ועוסקת בעיקר בהתנהלות בפרקליטות סביב מנדלבליט.

המבקר אמר בתגובה: “הפניה התקבלה לפני שעות אחדות במשרד מבקר המדינה. המבקר ילמד את הפניה והפרטים לעומקם וישיב במישרין למ”מ פרקליט המדינה”.

בין היועץ המשפטי לממלא מקום פרקליט המדינה קיים עימות, מאז הודיע אביחי מנדלבליט בסוף השבוע שעבר כי קיימת מניעה משפטית להאריך את כהונתו של אלדד.

מנדלבליט קבע: “למרבה הצער, בחלוף קרוב לשלושה חודשים ממועד המינוי, עמדתי המקורית, אשר התבססה על היכרתי עם עו”ד אלדד ועם עבודתו, לפיה הוא איננו מתאים למלא תפקיד זה, רק התחזקה לנוכח התנהלותו בהיבטים שונים כממלא מקום פרקליט המדינה”.

מ”מ פרקליט המדינה תקף את ההודעה בחריפות ואמר: “מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו.

“לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות