ליצמן מגלה למה הוא עוזב דווקא עכשיו – ומתעקש: “לא שיקרתי”

שר הבריאות מסביר מדוע החליט לעזוב את המשרד בו החזיק בקדנציה האחרונה ולעבור לתיק השיכון, מזכיר את הישגיו הרבים - ועונה למבקרים
חרדים 10
ב' אייר התש"פ / 26.04.2020 20:48

שר הבריאות יעקב ליצמן העניק הערב (ראשון) ראיון לחדשות 12 – אחרי שהודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לעזוב את תפקידו עם הקמת הממשלה הבאה ולדרוש את תיק השיכון.

בריאיון לקרן מרציאנו אמר השר היוצא, כי עזיבת המשרד נובעת מהשיפור במאמצי בלימת התפרצות נגיף הקורונה.

“כל זמן שהקורונה הייתה בעיצומה לא חשבתי לעזוב – לא עוזבים ספינה שמיטלטלת. כשאני רואה יום יום שהקורונה משתפרת, שפותחים חנויות ועושים כל מיני דברים, חשבתי: ‘זה הזמן'”.

הוא הדגיש: “אם הייתי פורש קודם, היו אומרים שהדיחו אותי. גנץ וביבי הסכימו שאני יכול להישאר כשר בריאות. ברגע שראיתי שמצב הקורונה השתפר, חשבתי שזה הזמן שאפשר לעזוב”.

לדבריו, “ארבע שנים הייתי בקדנציה הראשונה. הייתה לי הפסקה שנה וחצי אחר כך עוד חמש שנים. תשע שנים במשרד זה הרבה מאוד זמן, עשיתי במשרד הזה מה שאף שר לא עשה, עשיתי טיפולי שיניים בחינם לילדים בגיל 18, טיפולי שיניים מגיל 75, סימון מזון באוכל, רפורמות רבות בסיעוד ובריאות הנפש”.

ליצמן התייחס גם לעובדה שהוא עצמו נדבק בקורונה, והעיד כי סבל מתסמינים קלים בלבד: “השתעלתי קצת, מעבר לכך לא היה לי חום”.

לדבריו, עשה בדיקה רק כי אשתו חשה ברע: “היא אמרה שיש לה חום, אז באתי מהמשרד הביתה ובאותה הזדמנות ביקשתי שיבדקו גם אותי – ומסתבר ששנינו נדבקנו”.

עם זאת, הוא מתעקש כי מילא את כל נהלי הבטיחות: “לא שיקרתי, קיימתי את כל הנהלים כל הזמן. במקום שאני התפללתי אפשר להתפלל עשרה אפילו אחד עשר אנשים במרחק של שני מטרים”.

ליצמן גיבה את מנכ”ל משרדו משה בר סימן טוב על ההחלטות שקיבל במשבר הקורונה. “אני חושב שהוא מנכ”ל מצוין, הוא עובד טוב. מותר להיות בן אדם שיש לו עמדה. אני יכול להגיד כשהתחיל הקורונה כל השגרירים היו אצלי בחמ”ל ואני נתתי הוראה לא לתת למטוסים להיכנס לארץ. לדעתי זו הייתה ההתחלה שייצבה את המצב”.

בריאיון הסביר ליצמן כי העניין שלו במשרד השיכון אינו חדש: “בשנתיים האחרונות ראיתי הרבה לחץ ברחוב, שאולי אני צריך ללכת למשרד השיכון כדי לעזור לזוגות צעירים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כרגיל הכל רק לחרדים
    27/04/2020 17:33
    חילוני
  1. עכשיו יבנו בתים רק לחרדים והחילונים שממנים את החגיגה שיגורו במערות או על הספסל בפארק .מדינת חלם .