‘צלצלו לתלמידים’: מה שכתב מרן הגר”ג אדלשטיין ביום הולדתו ה-97

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כתב מכתב לראשי הישיבות והמשגיחים בו הוא מורה להם לקיים שיעורים טלפונים - ולשמור על קשר טלפוני שבועי עם כל תלמיד • מרן הגר"ח קניבסקי צירף את חתימתו • ויש גם מכתב לנשים
יוסף גרינבוים
ב' אייר התש"פ / 26.04.2020 02:02

מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין כתב מכתב “לכבוד ידידנו הגאונים מרביצי התורה, ראשי הישיבות הקדושות והמשגיחים”, בו הוא מורה להם לקיים שיעורים טלפונים – ולשמור על קשר טלפוני עם כל תלמיד.

הגרי”ג –  שהיום חוגג 97 שנים להולדתו – שלח את המכתב אל בית מרן הגר”ח קניבסקי, וביקש להחתים את הגר”ח על המכתב – והגר”ח אכן חתם.

המכתב יתפרסם  הבוקר (ראשון) בעיתון ‘יתד נאמן’.

וכך נאמר במכתב: “עם פתיחת זמן קיץ בס”ד, מחוביתנו בימים אלו לסייע בכל כוחנו לתלמידים נ”י, על ידי שיעורים, שיחות וועדים כנהוג בכל ישיבה וישיבה, על ידי הטלפון.

“אך כדי שיוכלו ללמוד ולהתגבר על הקשיים, הדבר מוכרח גם שיתנהל קשר בין הרבנים והתלמידים באופן איש שזה מביא להתעלות בתורה ויראת שמים”.

ראש הישיבה הוסיף: “ולכן ראינו לנכון לבקש שכל הישיבות יסדרו שאחד מרבני הישיבה דהיינו ראשי הישיבה, המשגיחים והר”מים וכן על ידי המשיבים, ישוחחו עם כל תלמיד ותלמיד פעם בשבוע ויותר כפי הצורך דרך הטלפון ויראו שמסודר עם חברותות בטלפון  או עם אחד מבני הבית, ושאר צרכי התלמידים”.

במכתב נוסף, המיועד לאמהות של התלמידים, נכתב:

“קריאה גדולה לבית יעקב אלו הנשים, אשר מגדלות את בניהן כל השנה כולה לתורה ומצוות, ולאור המצב יש להן כעת תפקיד מיוחד להיות לעזר בלימוד התורה, על ידי שייחדו חדר בבית שבו ילמדו הבנים בשעות הסדרים.

“ולפי גודל הקושי, כך  יגדל מאוד שכרן של הנשים בעולם הבא וגם בעולם הזה ויראו נחת לרוב מכל יוצאי חלציהם אמן כן יהי רצון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות