“מכניסים שוטרים בלי להסביר להם לאן. לא נשקפת סכנה לחייהם”

עו"ד דוב פרנקל, חסיד תולדות אהרן, שתקיפתו בשכונת מאה שערים בידי שוטרים ללא סיבה - הסעירה את הציבור, בראיון לחרדים 10: "אני רוצה להאמין שהמקרה המזעזע לא יטואטא מתחת לשולחן כמו מקרים אחרים. אנשים כאלה לא צריכים להיות במשטרה" • "המקרה חמור ודורש טיפול"
ישראל יוספי
כ"ח ניסן התש"פ / 22.04.2020 14:51

עו”ד דוב פרנקל, חסיד תולדות אהרן מירושלים, שעלה ב’שבת הגדול’ לסעוד את הוריו הנמצאים בבידוד כחודש ימים בעוד האב מתמודד עם מחלה קשה – הותקף בידי שוטרים, ללא כל סיבה.

בתיעוד שנקלט במצלמות האבטחה נראה פרנקל צועד ברחוב מאה שערים בסמוך לבית כנסת תולדות אהרן, כאשר לצידו צועדת קבוצת שוטרים שפעלה בשכונה החרדית.

אלא שלפתע, ללא כל סיבה התנפלו עליו שני שוטרים שמיהרו לרוץ אחריו, הטיחו אותו באכזריות ארצה – והוא נחבל בידיו וברגליו. השוטרים גם לא עצרו להגיש לו עזרה, כמתחייב על פי חוק.

עורך הדין החסידי עובד במשרד בעז בן צור ושות’.

התיעוד כבר פורסם בערב פסח, אלא שאמש צצו צילומים מזוויות נוספות – בהן מתועדת הברוטליות של השוטרים בצורה ברורה.

בעקבות הסערה הציבורית, פנה אתמול השר לבטחון פנים גלעד ארדן לראש המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים ולשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה לוודא כי נפתחה ומנוהלת חקירה של מח”ש כנגד השוטרים המעורבים באירוע. השר ארדן דרש, כי החקירה תתבצע בדחיפות וכי מסקנותיה יפורסמו לציבור בהקדם בכדי שניתן יהיה לקבל את ההחלטות המתאימות ולשמור על אמון הציבור במשטרה.

הבוקר שוחח גם יו”ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, עם פרנקל. את השיחה יזמו המשנה לראש לשכת עורכי הדין יוסי ויצמן ויו”ר ועדת צעירים ומתמחים במחוז ירושלים מרדכי קריסטל.

בשיחה עם חרדים 10, מספר עו”ד פרנקל על המקרה.

“זה קרה לפני שבועיים, ערב שבת הגדול. חזרתי מביקור אצל ההורים שלי. הלכתי לעזור לאבא, אבא חולה סרטן נכה 100 אחוז, זקוק לסיעוד. בדרך חזרה מהביקור עברתי בשכונת מאה שערים על פני כמה שוטרים ואחרי שאני עובר אותם, בא שוטר ואמר לי: לך הביתה. אמרתי לו: בסדר.

“לפני שהספקתי לרוץ, בא שוטר אחר נתן לי דחיפה חזקה מאוד, העיף אותי על הכביש, ללא שום סיבה. שאר השוטרים שהיו בסביבה ממשיכים הלאה כאילו לא קרה שום דבר”.

מה קרה שרק אתמול התפרסם המקרה אם זה קרה לפני שבועיים?

לא הייתה גישה לסרטונים בעקבות הסגר שהיה עכשיו. כשהסגר השתחרר קיבלנו גישה לכמה מצלמות שהיו במקום.

היום שוחח איתך ראש  לשכת עורכי הדין אבי חימי. מה הוא אמר על המקרה?

זה לא משנה. דם של עורך דין לא שווה יותר מדם אזרח. אין סיבה שבגלל שזה עו”ד תהיה תגובה כזו או אחרת, ממש לא. המקרה הוא חמור מאוד ודורש טיפול כמו שאר המקרים המזעזעים בתקופה האחרונה.

מה אתה חושב על המקרים שמתרחשים בשבועות האחרונים במאה שערים?

מכניסים שוטרים לרחובות, בלי להסביר להם לאן הם נכנסים, עם המורכבות שיש בדבר. לא נשקפת סכנה לחייהם, אבל הם מתנהגים כאילו נשקפת סכנה לחייהם, אפילו שיודעים שלא נשקפת שום סכנה. זה עצוב מאוד.

הגשת תלונה למח”ש?

כן.

מה תגובת מח”ש על המקרה?

בינתיים אין תגובה. לפי מה שהמשטרה הודיעה שזה בטיפול מח”ש, לא יודע מה קורה.

אתה חושב שהמקרה הזה יטופל?

אני רוצה להאמין שהמקרה המזעזע לא יטואטא מתחת לשולחן כמו מקרים אחרים. אנשים כאלה לא צריכים להיות במשטרה,  צריכה להיות משטרה שמשרתת את העם ושומרת על העם ולא תוקפת אותו.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סיפור נוראי.
    22/04/2020 16:12
    יוסי
  1. בושה וחרפה

  2. חייבים להפסיק את האלימות .
    22/04/2020 23:53
    שמואל אלחרר
  3. כל הכבוד שאתם מעלים דברים כאלה חשוב מאוד .
    צריך להפסיק את האלימות הזאת .