הסכם או שהמנדט יעבור לכנסת: ומה ימינה עושה כדי לסכל אחדות?

בכחול לבן מבקשים להרגיע את הליכוד בניסיון להגיע להסכם: גנץ דחה את ישיבת מליאת הכנסת שתוכננה להיום כדי להרגיע את חשש הליכוד מפני ניסיון להעלות חוקים נגד נתניהו • מתחייבים: לא נמנה את שי ניצן לשופט עליון • אבל בימינה פועלים לסכל הכל
אריה ריבקינד
י"ט ניסן התש"פ / 13.04.2020 15:05

האם תהיה עד חצות קואליציה? בכחול לבן שיגרו היום (שני) מסר שנועד להרגיע את הליכוד ולפיו לא יפעלו למנות את פרקליט המדינה הקודם, שי ניצן, לתפקיד שופט בבית המשפט העליון במסגרת סבבי המינויים הבא.

שי ניצן כיהן כפרקליט המדינה בעת גיבוש כתבי האישום נגד ראש הממשלה בתיקים 1000, 2000 ו-4000.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בכחול לבן מסרו גם לליכוד כי אין בכוונתם ‘לתקוע אצבע’ בעיני נתניהו באמצעות מינויים מתריסים, אלא לעבוד בהידברות ובשיתוף פעולה.

בנוסף, על מנת להרגיע את הליכוד וליצור אווירה טובה, דחה בני גנץ, המשמש גם יו”ר הכנסת, את ישיבת המליאה שתוכננה להיום במטרה להרגיע את החששות בליכוד כי כבר היום יעלו להצבעה חוקים נגד נתניהו.

אמנם מראש הובהר שהמליאה תכונס רק כדי לדון בחקיקה מיוחדת לעניין הקורונה, אך לאור החשש שהביעו בליכוד כי בכחול לבן טומנים להם מלכודת, ובעיקר כדי לשפר את האווירה בשיחות – הוחלט לדחות את ישיבת הכנסת מהיום ליום חמישי.

הבוקר פורסם ברשת ב, כי לפי הצעה שנידונה הלילה בין שני הצדדים – בליכוד יוותרו על רעיון שינוי החקיקה בנוגע להרכב הוועדה למינוי שופטים בתמורה לסעיף בהסכם שיקבע כי המינויים ייעשו בהסכמת שני הצדדים.

בנוסף,  גנץ יתחייב ללכת לבחירות אם בג”ץ ימנע את המשך כהונתו של בנימין נתניהו.

בתוך כך, לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורמים בכחול לבן טוענים כי  ימינה מנסה לגייס ח”כים מהפלגה שיערקו לגוש הימין-  כדי להביא להקמת קואליציית ימין של 61.

המנדט שניתן לגנץ יפקע בחצות. הנשיא ריבלין הבהיר אתמול כי בכוונתו להעביר את המנדט ישירות לידי הכנסת ולא לידי נתניהו. בליכוד זועמים על ההחלטה הזו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות