האמן יצא להתבודד ביער ליד צפת ודווקא שם ספג דוח. אבל הסוף טוב

שרגא שמידלר, אמן תושב צפת, יצא לפני כשבועיים להתבודד מעט ביער סמוך לצפת "מה הסיכוי שבאמצע התבודדות בחור באמצע היער תבוא ניידת ותיתן לך קנס של 500 ש"ח בגלל שיצאת מהבית?" • השוטר היה אטום, אבל הישועה באה ממקום אחר
חרדים 10
י"ט ניסן התש"פ / 12.04.2020 23:14

שרגא שמידלר, אמן תושב צפת, יצא לפני כשבועיים להתבודד מעט ביער סמוך לצפת. לרוע מזלו, שוטר הגיע אל המקום וקנס אותו בדו”ח על סך 500, בגין יציאה אסורה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב שמידלר:

“משטרת צפת המשועממים. אני גר ברחוב ירושלים, הרחוב הראשי – ים של אנשים מסתובבים – עמוס עד רמה שאין טיפת מקום חנייה, אבל המשטרה יוצאת לחפש דווקא את המתבודדים ביערות. טיפת שכל לא יזיק להם.

“מה הסיכוי שבאמצע התבודדות בחור באמצע היער תבוא ניידת ותיתן לך קנס של 500 ש”ח בגלל שיצאת יותר רחוק מ-100 מטר מהבית. מה נסגר? גם להיות לבד במקום שאין בו אף אחד כבר אסור?”

שמילדר תיאר את האבסורד: “בבית אנחנו 12 נפשות בדירת שלושה וחצי חדרים, בלי פרנסה כרגע – וכשאתה יוצא לנשום קצת אוויר במקום הכי מבודד בעולם, אתה חוטף את הדוח.

“וכשאתה מנסה להסביר את זה לשוטר – הוא אטום לחלוטין ולא מעניין אותו כלום”.

היום הוא בישר כי יש סוף טוב לסיפור: “התקשר אלי שלמה חדד, סגן ראש העיר, ועדכן אותי שמפקד תחנת משטרת צפת התקשר אליו ואמר לו שהוא מקבל את בקשת הערעור על הקנס וממיר אותו לאזהרה.

“אני חייב לומר שהופתעתי לטובה מהטיפול המסור של שלמה חדד. אני גר בצפת כבר 25 שנים ומעולם לא הרגשתי שיש עירייה שממש אכפת לה מהתושבים, כמו העירייה הנוכחית. תמיד היתה תחושה שהעירייה זה קן צרעות של אנשים אינטרסנטים, שמה שאכפת להם זה רק מעצמם או מהמוסדות שלהם. זו הפעם הראשונה שאני מרגיש שיש עירייה שאכפת לה באמת מהתושבים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לעתים המשטרה מוכיחה את הרמה הרדודה של האנשים שלה
    12/04/2020 23:33
    שאול א.
  1. את מי הוא מסכן אם הוא לבד במקום שומם? והרי אדם ברכב פרטי כשהוא נוהג לבד ואפילו עם בן משפחה אינו מחויב במסכה. אז מדוע אדם שנמצא הרחק מחבר בני אדם צריך מסכה?

  2. אפילו בלג בעומר... אין ים שם אנשים ברחוב ירושלים
    14/04/2020 00:00
    צפתי
  3. מה נסגר?