עיריית ת”א תואר: ‘אוהבים את ב”ב’ • גפני: ‘שאמה ייזכר לדיראון עולם’

בניין עיריית תל אביב- יפו יואר הערב בכיתוב "אוהבים את בני ברק" - כאות הזדהות ותמיכה • מקלב על כרמל שאמה: "מדרדר לשפל של הסתה ושנאה"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התש"פ / 06.04.2020 14:41

הצבת הגדר על גבול רמת גן-בני ברק בהנחיית ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן גררה תגובות נזעמות במערכת הפוליטית.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הגיב: “ניצול משבר הקורונה למערכת שיסוי נגד הציבור החרדי אינה ראויה. חג הפסח הוא עת לערבות הדדית וסולידריות. הערב נאיר את בניין העירייה עם הכיתוב ‘אוהבים את בני ברק מתוך הזדהות עם שכנתנו שמעבר לירקון.”

הבניין יואר החל מהשעה 20:00.

יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני הגיב: “אני משבח את ראשי הערים שמזדהים עם העיר בני ברק ותושביה בעת הקשה הזו, כמו רן קוניק מגבעתיים, רון חולדאי מתל אביב, שוקי אוחנה מצפת ועוד רבים אחרים.

“לעת הזאת ייזכר כרמל שאמה לדיראון עולם עם התנהגותו הברוטאלית בניגוד לחוק, למוסר היהודי ולערבות ההדדית, שבכל יום מוצא משהו חדש כדי להבליט את הרשעות שלו. לא נשכח ולא נסלח!”

ח”כ אורי מקלב: “ממקום של שיתופי פעולה בין הערים ואחוות שכנים בעבר, לצערנו ראש העיר רמת גן מאז היבחרו מדרדר לשפל של הסתה ושנאה, בזמן שהרוב הישראלי מגלה אמפתיה הוא מראה ניכור ולצערנו הפך את יחסי הציבור לחלק מרכזי ועיקרי בפעילותיו, הצבת גדרות היא פעולה עם קונטציה קשה”.

השר סמוטריץ: “ראש העיר רמת גן עושה דין לעצמו ומתגלה כמפר חוק סדרתי, ובעיקר כאדם שאיבד את טיפת החמלה והסולידריות האחרונה. תושבי ר”ג צריכים להתבייש בו”.

סגן שר האוצר יצחק כהן מש”ס קרא להדיח את כרמל שאמה מתפקידו. “קורא לשר הפנים להדיח את ראש עיריית רמת גן על התנהגותו הגזענית ולהקים ועדה קרואה שתנהל את העיר. האיש פשוט לא ראוי לכהן כאיש ציבור”.

כרמל שאמה הגיב: “אתמול משטרת ישראל הודיעה לעירית רמת גן שבעקבות מצוקת כח אדם וריבוי משימות היא נאלצת לעזוב כמה נקודות חסימה מתוך ה-70. מיד החלו הנקודות הלא מאובטחות לשמש למעבר למפירי ההסגר הקריטי לבריאות הציבור. חסימות רכות על ידי מחסומים ניידים ושילוט הופרו ונרמסו בגסות. אתמול הוחלט בישיבת הערכת המצב שלנו ובהמלצת אגף הביטחון, שכל עוד משטרת ישראל לא תחזור לחסום את הנקודות וכל עוד מעבר בין הערים אסור זמנית על פי חוק, שראוי ונכון לסגור ולתחום כל פרצה עד תום ההסגר.

 “מצער שעסקנים שהביאו אסון על העיר בני ברק ותושביה בכך שהמשיכו שהנחו את הציבור להמשיך את החיים כרגיל בזמן שכל המדינה עצרה אותם והוסיפו חטא על פשע שהתנגדו להסגר משיקולים אישיים מנסים בכל דרך ללבות אש בכדי להסית את האש מהם.

 “כרגע סיימתי שיחת ועידה עם מפקד המחוז של משטרת ישראל, דוד ביתן וראש העיר הפועל האלוף במיל רוני נומה. הסברתי להם פרצות שמנוצלות להפרת ההסגר הן קו אדום מבחינתנו קיבלתי את הבטחת שניהם שהנושא יטופל במיידית.

 “אני סומך ב-100% על כל אחד מהם ותמיד נעדיף הסכמות על פעולות חד צדדיות שמעוררות מחלוקת. בריאות הציבור אינה בדיחה וחיי אדם אינם צחוק,  והרי כבר נאמר כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו ולכן אמשיך להגן על בריאות הציבור לא משנה איזה מניפולציות שפלות או ציניות יעשו אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות