“דברי הסתה גזעניים, שקרים גסים”: ח”כ משה ארבל נגד רינה מצליח

ההשתלחות של רינה מצליח, מגישת 'אולפן שישי' בחדשות 12, נגד הציבור החרדי עוררה את זעמו של ח"כ משה ארבל - שפנה לראש היחידה הממשלתית למאבק בגזענות: "במונולוג השנאה נדרשה הכתבת אף לאירועים שהתרחשו לפני כ-25 שנים"
אריה ריבקינד
י"א ניסן התש"פ / 05.04.2020 11:15

ח”כ משה ארבל מש”ס שיגר הבוקר (ראשון) מכתב חריף לראש היחידה הממשלתית למאבק בגזענות, עו”ד אווקה זנה, בעקבות דבריה של מגישת ‘אולפן שישי’ רינה מצליח נגד הציבור החרדי – ששודרו בליל השבת האחרונה.

במכתב, שכותרתו, “דברי הסתה גזעניים ומכלילים של הכתבת רינה מצליח נגד הציבור החרדי ב’אולפן שישי'”, דורש ארבל מראש היחידה לפעול באופן מיידי נגד מצליח.

לדבריו, “בימים אלו נמצאת מדינת ישראל באחד המשברים הקשים שידעה מימיה, משבר בריאותי וכלכלי הפוגע בכל חלקי האוכלוסייה. אלו הם ימים קשים אשר דורשים מהחברה הישראלית אורך רוח, משמעת עצמית ואחדות. ברור עתה שכוחנו באחדותנו והתנהגותנו במשבר משפיעה לא רק עלינו ועל קרובינו כי אם על החברה הישראלית כולה”.

הוא הוסיף: “לכן הזדעזעתי והצטערתי לשמוע כי דווקא בליל שבת הגדול, ימים ספורים לפני שעם ישראל כולו יישב לחגוג את חג הפסח ולספר בעניין יציאת מצרים, הסיתה העיתונאית רינה מצליח ב’אולפן שישי’ כנגד האוכלוסייה החרדית תוך שימוש במילים קשות, הכללות ושקרים גסים’.

בהמשך הביא ארבל מספר ציטוטים מדברי מצליח:

“החרדים מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה, זה רוב החרדים”; “יש פה ציבור שכבר שנים לא מקבל את סמכות המדינה, זה לא קרה היום פעם ראשונה עם הקורונה זה קורה כבר שנים”; “פקידי מס הכנסה שנכנסים לעסקים בבני ברק ובירושלים יוצאים משם רק בליווי ניידות כי התושבים תוקפים אותם”; “אני צריכה להזכיר לכם מה קורה כשאברך מקבל צו גיוס למרות שהוא יודע שהוא לא יתגייס איזה הפגנות וסגירת כבישים אנחנו רואים”; “אני רוצה להזכיר לכם, לפני 20 ו-25 שנה את ההפגנות האיומות של החרדים כשהיה צורך לסגור את כביש בר אילן בירושלים”.

“ניכר כי עניינה של הכתבת אינו בעידוד האוכלוסייה להישמע להוראות משרד הבריאות כי אם בהסתה פרועה וקשה נגד הציבור החרדי, תוך אמירת שקרים בוטים, הכללות ועירוב מין בשאינו מינו. במסגרת מונולוג השנאה נדרשה הכתבת אף לאירועים שהתרחשו לפני כ-25 שנים. נדמה שרק במקרה נשמט מהמונולוג האשמת החרדים גם ברצח ארלוזורוב”, תקף.

“דברים אלו עשויים להביא לליבוי רגשות שנאה ואלימות נגד האוכלוסייה החרדית ולמתן לגיטימציה להתבטאויות מסוג זה ולמעשים ברוח דברים אלו. על כתבים להיזהר בדבריהם אף בימים רגילים אולם אלו לא ימים רגילים, הציבור הישראלי מתוח ודואג לקרוביו ולעתידו האישי. ביטויי שנאה עלולים ליפול על אוזניים קשובות בימי מתח ומצוקה כגון אלו ומצופה מאנשי התקשורת שינהגו באחריות ולא יתנו מקום לרגשות שנאה ופירוד. כראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות אבקשך לפעול בהקדם כנגד הכתבת תוך עירוב היועץ המשפטי לממשלה והגורמים הרגולטוריים האמונים על חברת החדשות במידת הצורך”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רינה מצליח אמרה את האמת
    05/04/2020 17:14
    בת יענה
  1. רינה מצליח אמרה את האמת וכל האמת וחבל שמישהו מתקשה לקבל את העובדות! בכל מקרה אני מקווה שמקרה לוסי לא יחזור על עצמו.

    • אבי   06/04/2020 05:15

      אז ככה אפשר להגיד שאנשי מס הכנסה לא חוזרים הביתה לישון אלא נשארים ללון בבני ברק ליום העבודה למחרת.
      הם פה כל הזמן ביחס לערים אחרות ומסתובבים חופשי באין מפריע.
      כל החרדים שומרים על ההנחיות ביחס לחילוניים.
      ואגב אני כחילוני גם לא מאמין לממסד.
      נכון שיש לי הגהות על המגזר החרדי אבל עדיין הם יותר טובים מאיתנו החילונים וכל דבריה הם שקר גס.
      פשוט סתם שונאת חרדים כי היא יודעת שהם יותר מתורבתים

  2. רינה מצליח דיברה בלשון המעטה
    07/04/2020 19:25
    דור
  3. כינויים שמכנים את התקשורת כגון תשקורת, או כינויים אחרים, לכל מי שיש לו ביקורת כלפי החרדים, כגון הסתה או אנטישמיות, לא יכולים לבוא במקום התמודדות עניינית עם הטענות נגד החרדים.
    יש עובדות שאינן במחלוקת:
    1. הם לא מתגייסים. שרות לאומי של מי מהם בגופי הסיוע אינם תחליף לגיוס. איננו בשוויץ. אנחנו חייבים לחיות על חרבנו במזרח התיכון. אם כולם יסתפקו בשרות לאומי, לאן נגיע? כל אימא שאינה ישנה כשבנה ביחידה קרבית, הייתה חולמת שבנה ישרת בגופי סיוע כאלה. לא מצאנו בתי קברות בהם אלה שהרגו עצמם בעולה של תורה. יש רק בתי קברות צבאיים.
    2. הם מסרבים בתוקף ללמוד לימודי ליבה. כך שגם אם חלק מהם עובדים או עבדו, התרומה שלהם למשק, פחותה. הם כמעט ואינם משלמים מיסים לאור ההכנסות הזעומות.
    3. בלי שרות בצבא ובלי לתרום לכלכלה בדמות תשלומי מיסים, אי אפשר להחזיק מדינה ולתת שרותי בריאות חינוך ועוד וכן יקשה עלינו להמשיך ולשאת בהוצאות הבטחון ההולכות ותופחות. לאור הריבוי הגדול שלהם, המצב ילך ויחריף עד שיתפוצף לנו בפנים.
    4. נחשוב מה היה קורה לו הם היו משתתפים בכלכלה כמו כל האחרים ומשלמים מיסים באותו היקף. היו תקציבים גדולים בהרבה לחינוך, לבריאות, לבטחון, לשכבות החלשות ועוד.

    אם כולנו לא נלמד לימודי ליבה ונשלם מיסים בהתאם, נגיע למצב של מדינות נכשלות. אז לא יהיה כסף לבריאות, לחינוך, לבטחון, לחלשים וגם לחרדים.

    אלה הן העובדות ולא הסיסמאות וההאשמות בדמות אנטישמיים ועוד.

    שילמדו ליבה, שיתגייסו, שיעבדו. בזמנם החופשי שיאמינו ויתנהגו כטוב בעיניהם.

    אני מקווה שלא יכנו אותי אנטישמי ועוכר ישראל.
    השב