65 מתלמידי ישיבת חב”ד שהגיעו מברוקלין אובחנו כחולי קורונה

65 מתוך 114 בחורי ישיבת חב"ד שנחתו בנתב"ג בסוף השבוע האחרון ושוכנו במלון דן בירושלים,אובחנו היום כנשאי הנגיף • 15 מתוכם כבר הועברו ל'שמואל הרופא' בבאר יעקב • בחדשות 12 האשימו את בחורי הישיבה ב"חשש ששיקרו בתצהירים" - אך הם טוענים: איש מאיתנו לא חש בתסמינים
יוסף גרינבוים
כ"ז אדר התש"פ / 22.03.2020 23:37

65 מתלמידי ישיבות חב”ד בברוקלין שנחתו בסוף השבוע שעבר בנתב”ג ונלקחו ל’מלון הקורונה’ – מלון דן בירושלים, אובחנו היום (ראשון)  כחולים בנגיף הקורונה.

41 מהבחורים נמצאו שליליים, 8  עדיין בבדיקה.  נכון לעכשיו הבחורים כולם ללא תסמינים.

המשמעות של האיבחון היא, כי שכונת קראון הייטס שבברוקלין נפגעה מהנגיף באחוזים גבוהים במיוחד.

15 תלמידים מתוך ה-65 הועברו כבר הלילה למרכז הרפואי ‘שמואל הרופא’ בבאר יעקב, שם הוכשר מתחם של 40 מיטות לקליטת חולי קורונה.

גורם במשרד הבריאות אמר לאתר חב”דCOL: “המלון בירושלים מיועד למבודדים שבאו במגע עם חולה קורונה אולם טרם אובחנו כחולים, ומשום כך אלו שאובחנו יעברו לשמואל הרופא. בשמואל הרופא, בשונה מבית המלון יוכלו הבחורים לשהות יחד ולא בחדרים סגורים, כיון שאין כל מניעה שחולים יסתובבו יחדיו”.

מנהל המטבח ומשגיח הכשרות במרכז הרפואי שמואל הרופא עודכנו הערב לקראת בואם של תלמידי ישיבות חב”ד, ורבו של כפר חב”ד, הרב מאיר אשכנזי, אף שוחח עימם על נהלי הכשרות הנדרשים.

במהדורה המרכזית של חדשות 12 האשימו היום את בחורי הישיבה ב”חשש ששיקרו בתצהירים” עליהם חתמו לפני העליה למטוס – כי הם בריאים ולא נחשפו לחולה מאומת.

בתגובה אומר אחד מתלמידי הישיבה: “זה לא הוגן ולא נכון. איש מאיתנו לא חש בתסמינים או ידע מראש על מגע עם חולה קורונה מאומת. אין שום הבדל בינינו לתייר אחר שמגיע מניו יורק”.

סגירת מרכז חב”ד העולמי. באדיבות COL

במכתב שפרסמו מאיר אשכנזי וחיים שטיינר, המרכזים את הטיפול בקבוצת בחורי הישיבה, הם כתבו: “במהלך השעות האחרונות החלו להגיע תוצאות של חלק מבדיקות הקורונה שנעשו לבחורים השוהים במלון דן בירושלים. הבחורים שאובחנו כחולי קורונה ומשפחותיהם, עודכנו על ידי משרד הבריאות ופיקוד העורף.

“בתום הערכת מצב של משרד הבריאות ופיקוד העורף הוחלט כי כל הבחורים שנמצאו חיוביים לקורונה יועברו למתקן אישפוז מיוחד שהוקם בביה”ר שמואל הרופא”.

הם הוסיפו וסיפרו: “בתוך כדי כך, קיבלנו פניה מהנהלת המתקן הרפואי בשמואל הרופא שביקשו לקבל את הנתונים ודרישות רבני חב”ד על מנת לדאוג לבחורים לכל הדרוש להם.

“בתיאום עם בית דין רבני חב”ד אנו פועלים מול הנהלת המתקן בשמואל הרופא, על מנת שהבחורים המגיעים לשם יקבלו כמה שיותר מהר אוכל בכשרות מהדרין ועל פי הדרישות והכשרויות שנקבעו על ידי בית הדין”.

הגאון רבי מנחם גלוכובסקי, מראשי בית הדין, הוציא הודעה לבחורים השוהים במלון בירושלים ועידכן אותם כי כל נושא כשרות המזון שיוגש להם נמצא תחת פיקוח בית הדין.

“במהלך הלילה יגיעו תוצאות של בדיקות נוספות ונכון לעכשיו, בחורים שיימצאו חיוביים יועברו אף הם לשמואל הרופא,, אומרים אשכנזי ושטיינר.

מלשכת שר הבטחון נמסר: “בשבוע שעבר שוכנו במלון דן בירושלים 114 אנשים שהגיעו מארה״ב עם חשש לנשיאת נגיף הקורונה. בתום בדיקה רפואית, 65 מהשוהים התגלו הערב כחולים בנגיף. בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט כי הנ״ל יועברו בשלב זה לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא.

“41 שוהים יישארו כעת במלון, שישמש בשלב זה לטיפול במקרים מיוחדים ולא לאשפוז חולים. לגבי 8 מהשוהים טרם התקבלה תוצאת הבדיקה. עם קבלת התוצאות, תתקבל החלטה בהתאם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוצפה
    22/03/2020 23:59
    שלום
  1. מאיר אשכנזי החליט לשלוט על הבחורים וזאת שאף אחד מחבד לא פנה או ביקש ממנו עזרה
    עושה שטויות על דעת עצמו ומשקר לבחורים פעם אחר פעם פשוט בושה !!!!!

  2. חילול וקידוש השם
    24/03/2020 00:09
    חבדניק
  3. יחי המלך. עברתם על ונשמרתם. העיקר לא לאכול גרענים בשבת. חחחחחחחחחחח