הגר”א דויטש ממנהיגי ‘הפלג’: גובש הסכם עם ש”ס ואני תמכתי

כבר במערכת הבחירות בשנת תשע"ה, גובש הסכם בין ש"ס לפלג הירושלמי • בהקלטה בלעדית המתפרסמת באתר חרדים 10, נשמע הגר"א דויטש מגולל באוזני תלמידיו את השתלשלות האירועים • מקורביו מעידים: הבוקר הוא מורה לשואלים אותו להצביע לש"ס - וזאת נוכח המערכה הגורלית
יוסף גרינבוים
ו' אדר התש"פ / 02.03.2020 11:08

האם הגר”א דויטש, מנהיג הפלג המתון שבפלג הירושלמי מורה להצביע ש”ס?

בהקלטה בלעדית המתפרסמת כאן באתר חרדים 10, נשמע הגר”א דויטש מספר לתלמידיו, כי כבר במערכת הבחירות בשנת תשע”ה, בה לראשונה הורה הגר”ש אויערבאך לתלמידיו להימנע מהצבעה  למפלגות החרדיות, גובש הסכם בין ש”ס לפלג הירושלמי.

לדברי הגר”א דויטש, הוא עצמו תמך, אך לבסוף ההסכם לא יצא לפועל בהתנגדות הגר”ש אויערבאך זצ”ל שסירב לתת ידו להסכם.

בהקלטה המתפרסמת כאן לראשונה אומר הרב אשר דויטש: “כולם יודעים שהיה צד לעשות איתם (-עם ש”ס) הסכם שאני תמכתי בו, הסכם מפורט, שהיה תקוות שגם אם לא כולו יקוים, אבל חלק גדול ממנו יקוים, והיה יכול להיות מזה תועלויות גדולות גם בענין הגיוס וגם בענינים נוספים.

“זה היה הסכם עם כמה וכמה פרטים שלא חשוב עכשיו מה הם, אחד מהם היה שחכם שלום כהן יצהיר בשם מועצת החכמים שבכל ענייני הגיוס הוא יפעל בתיאום עם ר’ שמואל, כל אחד יכול להגיד ש…..נו נו, אם המנהיגים של ש”ס ישמעו בקול הרב שלום כהן, אבל משהו היה… גם באופן מעשי, ובעיקר זה באופן הצהרתי, אנחנו לא מחפשים את מצביעי ש”ס ואת הבני תורה שבש”ס, אבל עצם ההצהרה היה בה משמעות”.

הבוקר, טוענים מקורביו של הגר”א דויטש, כי הוא מורה לשואלים אותו להצביע לש”ס וזאת לנוכח המערכה הגורלית העומדת על הפרק – ועקב הסכמתם העקרונית של ראשי ש”ס כבר בשעתו להצהיר על מאבק בחוק הגיוס.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פייק ניוז
    02/03/2020 11:16
    יוסי
  1. אין סיכוי, שקר גמור, אני שמעתי את הגאון שליט”א כמה ימים לפני הבחירות שאומר מפורשות שאין כיום למי להצביע. וזה לא דבר שמשתנה בין רגע!

    גם ההקלטה מאז אינה שייכת לימינו כלל וכלל, כי אז עוד היה איזו מחשבה שמישהו יתעשת ברגע האחרון וילחם נגד חוק הגיוס, היום אנחנו מכירים היטב את הנפשות הפועלות, ואותו אריאל אטיאס מש”ס הוא הגרוע מכולם, הוא הסכים לכל תכתיבי ליברמן עד הפסיק האחרון, העיקר שיקחו אותם לקואליציה.
    אז פשוט וברור שדעת כל רבני בני תורה שאיסור גמור להצביע עבור ג’ וש”ס.

    די! תפסיקו להתל בנו!

  2. בני התורה לא מצביעים כלל כהוראת כל רבותינו
    02/03/2020 11:20
    מישהו מבפנים
  3. שליט”א, ובכללם מרן הגר”א דויטש שליט”א.

    כל השאר פייק ניוז, ראו הוזהרתם!