‘היה הסכם’: סיכום דרמטי מלפנות בוקר התפוצץ ובן גביר ירוץ עד הסוף

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר טוען: "הייתי על סף סיכום עם נתניהו לפנות בוקר אך הוא חזר בו - כרגע עוצמה יהודית רצה עצמאית" • על פי ההסכמות שגובשו, מאי גולן היתה אמורה לייצג את עוצמה יהודית בכנסת
אריה ריבקינד
ה' אדר התש"פ / 01.03.2020 11:58

יו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הודיע היום (ראשון), בתום מו”מ לילי עם חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, כי החליט שלא לפרוש מההתמודדות לכנסת.

לטענת מפלגת עוצמה יהודית, לפנות בוקר סוכמו תנאים לפרישת המפלגה ממערכת הבחירות – לאחר שכל הסקרים מצביעים כי היא אינה עוברת את אחוז החסימה.

אולם בן גביר טוען כי נתניהו חזר בו מההסכמות ברגע האחרון, ולכן בכוונתו לרוץ עד הסוף.

גורמים בליכוד שהיו מעורבים במגעים עם בן גביר אמרו בתגובה ל’כאן חדשות’: “נתניהו לא סרב אלא שהיו קשיים משפטיים במתווה שהוצע עם מאי גולן, עדיין מנסים למצוא פתרון”.

לטענת עוצמה יהודית, התנאים עליהם סיכמו היו: “מאי גולן המוצבת במקום 34 לליכוד תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, ואם תקום ממשלת 61 היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית. עוד על פי ההסכם, הליכוד יוריד את אחוז החסימה ויבוטל סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת. עוד סוכם, כי חאן אל אחמר יפונה תוך שישה שבועות”.

העיתונאית דפנה ליאל מחדשות 12 ציינה, כי מי שניהל את המגעים הוא מיקי זוהר – וזו היתה יוזמה עצמאית שלו.

לפי הדיווח, ההתנגדות מהליכוד הגיעה בעיקר מכיוון נתניהו, וכי נכון לעכשיו נפסק המו”מ בין הצדדים.

עו”ד איתמר בן גביר אמר: “נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. את נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות