הגר”מ מאזוז הורה: “צריך להצביע לחרדית ימנית, לא לבן גביר!”

הגר"מ מאזוז התייחס בשיעורו השבועי להצבעה בבחירות לכנסת ה-23 - ואמר לתלמידיו: "צריך להצביע למפלגה חרדית וימנית" • ראש הישיבה אמר בצורה ברורה שלא להצביע ל'עוצמה יהודית': "נזרוק קולות לפח? לא כדאי" • גורם בכסא רחמים: "זהו בעצם ניצחון לש"ס, כי לא אמר ג'"
שרי רוט
ד' אדר התש"פ / 29.02.2020 20:31

למי יצביעו אנשי ‘כסא רחמים’? הגר”מ מאזוז התייחס בשיעורו השבועי שנשא הערב (מוצאי שבת) להצבעה בבחירות לכנסת ה-23 – ואמר לתלמידיו כי חייבים ללכת ולהצביע “לחרדית ימנית”.

עם זאת, ראש הישיבה אמר בצורה ברורה שלא להצביע ל’עוצמה יהודית’, זאת משום שלבן גביר “אין לו סיכוי לעבור”.

“המלחמות האלו שהגיעו לזוועה לא היינו צריכים לבחור” אמר ראש הישיבה. “מה יכול להיות? כולם שומרי תורה, כולם שומרי שבת, יש ימינה יש שמאלה אולי דרך האמצע יותר טובה, אבל היום מלחמה נגד התורה אז כל אחד שיכול להצביע או להשפיע על אחרים להצביע – מפלגה חרדית ימנית! לא חרדית סתם, כי אם היא שמאלנית, חבל על הזמן.

“ומי שאין להם סיכוי חבל על הזמן. לא שאנחנו נגד איתמר בן גביר. להיפך, איתמר בן גביר אדם טוב, אבל אין להם סיכויים לצערנו. כבר ניסה פעמיים שלוש ולא עלה בידו. ואם היה הפרש של 1000-2000 קולות אבל ההפרש הרבה יותר מזה. אז נזרוק קולות לפח? לא כדאי. לכן צריך להצביע למפלגה חרדית וימנית”.

בעקבות כך החלו בקרב אנשי ‘כסא רחמים’ הספקולציות למי התכוון ראש הישיבה בדבריו.

לחרדים 10 נודע, כי היו המון לחצים כדי שראש הישיבה יורה להצביע גם הפעם ליהדות התורה – אולם אלה נכשלו. “ליאור החתן תמך ביהדות התורה, רצה שהרב יגיד בפירוש כמו בסיבוב ראשון. אבל במשפחה היו גם שסברו אחרת”, אומר גורם ב’כסא רחמים’.

הוא הוסיף: “לעומת הלחצים הספציפיים שהיו לטובת יהדות התורה, תלמידים רבים דיברו עם הרב לטובת שס, אמרו שזה יפגע במוסדות. בסוף הרב אמר נוסח מעורפל, שניתן להבין ממנו או שס או ג'”.

גורם נוסף בכסא רחמים אומר הערב: “זהו בעצם ניצחון לש”ס”.

בסיבוב הראשון הורה ראש הישיבה להצביע ל’יהדות התורה’ לאחר שורת הסכמים שנחתמה עם אלי ישי, ובסיבוב השני שמר על שתיקה.

נזכיר, כי בראיון שהעניק השבוע אריה דרעי  לחרדים 10 – הוא אמר:  “אני מחר בלילה (חמישי) נמצא אצל הרב רפאל כהן, ראש ישיבת ‘יתד התשובה’, ושם ייערך כנס גדול – דרך אגב, המטה של ש”ס נמצא בצפת בתוך הישיבה שם. כל! מנהלי המוסדות איתנו, הרב צמח מאזוז היה לפני כמה ימים בשמחה, נפגשנו, התנשקנו, התחבקנו – אני לא רואה שום מחלוקת ובאמת אין שום מחלוקת! אין שום דבר! הם אצלנו עם מלוא הזכויות, כמו כולם, היה בעבר מה שהיה, נגמר הסיפור – ברגע ש’יחד’ לא רצה אין לי ספק שכל אנשי ‘כסא רחמים’ מצביעים לש”ס, אין לי ספק שזה הבית הטבעי שלהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבית היהודי לאן?
    08/08/2020 23:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הבית היהודי חבר ללפיד מאשימים את שס באוסלו אז אפשר להאשים את הבית היהודי בגוש קטיף ובנפילת ממשלת ימין איך אמרו שלא שס לא היה אוסלו לכאורה הרי שס פרשו בגוגל אוסלוו בכל זאת השמאל מצא חבר חדש כמו עכשיו הבית היהודי פרש חביבי עם גנץ מפלגת שמאל ובזמן גוש קטיף הליכוד עם לפיד אותו סיפור מה שגם הבית היהודי הסכים להגבלת קולות לגוש הימין וגירש את בן ארי ואת בן גביר לטובת גנץ?