רוצים שאני אפרוש? אלה התנאים הקשוחים שבן גביר הציב לנתניהו

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר כינס מסיבת עיתונאים בה הציב תנאים לראש הממשלה כדי שמפלגתו תפרוש מההתמודדות בבחירות • "היות ונכוויתי לא מזמן מפוליטיקאים וראיתי שמילה זו לא מילה, אנחנו דורשים עד יום שישי בצהרים: פינוי של חאן אל אחמר. אין תירוצים"
אריה ריבקינד
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 19:55

יו”ר  עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, במהלכה הציב שורה של תנאים לראש הממשלה בנימין נתניהו – שאם יתקיימו, תפרוש מפלגתו מהמירוץ לכנסת.

בין התנאים שהציב בן גביר, תוך ידיעה שאין סיכוי שראש הממשלה ייענה אליהם: ביטול הסכמי אוסלו, שינוי הרכבי הוועדה למינוי שופטים, הוצאת השליטה בהר הבית מידי הוואקף ופינוי חאן אל אחמר.

בן גביר הוסיף: “לגבי התנאי האחרון: היות ונכוויתי לא מזמן מפוליטיקאים וראיתי שמילה זו לא מילה, כדי להוכיח את רצינותה של ממשלת ישראל. אנחנו דורשים עד יום שישי בצהרים: פינוי של חאן אל אחמר. אין תירוצים. יש החלטת בגץ שמאפשרת את הפינוי הזה, וזאת תהיה הצהרת כוונות של הממשלה הזו. אם את הדברים האלו מה הם לא מסוגלים לעשות, אנחנו ניכנס לכנסת ונחייב אותם לעשות. רק איתנו תהיה ממשלת ימין אמיתית”.

בן גביר ציין כי אם נתניהו לא ייענה לתנאים אלה, מפלגתו תרוץ בבחירות.

“אתמול בערב היינו בשדרות ונפגשנו עם עשרות פעילים מעוצמה יהודית שדרשו שעוצמה תרוץ כדי שיהיה מי שיקדם מדיניות ימין בכנסת ישראל, ולא יפקירו את הדרום”, אמר בן גביר.

בן גביר המשיך: “למרבה התדהמה אנחנו נמצאים במתקפה דווקא של הליכוד, ולמרבה האירוניה הליכוד מזהיר אותנו מכך שעלולה לקום ממשלת שמאל, כאילו המדיניות של הממשלה הזאת היא מדיניות ימין”.

לדבריו: “אנחנו יודעים שעוצמה היא המפלגה היחידה שתשמור על הימין. אנחנו היחידים שמציבים דרישות שהן אידאלוגיות ולא כיסאולוגיות. לנוכח הטענות של ראש הממשלה שיש ממשלת ימין בלעדינו, אנחנו בעוצמה יהודית מוכנים להרים את הכפפה ואנחנו מודיעים כאן לראש הממשלה שאם כל כך אכפת לו ממשלת הימין, אם הוא יקיים את התנאים הבאים שהם הדברים המרכזיים שאנחנו רוצים לקדם בכנסת עוצמה יהודית תוכל לפרוש. אנחנו לא רוצים ולא ניקח שקל אחד. לא רוצים ג’ובים ולא רוצים תפקידים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות